SB Software w zupełnie nowej odsłonie
Nowoczesne logo, dynamiczna kolorystyka „blurple” (połączenie niebieskiego i fioletu) oraz odświeżony wizerunek firmy to więcej niż zmiana graficzna.
Jeszcze kilka lat temu SB Software było jak dobrze zaprojektowany mechanizm zegarka – niezawodne, precyzyjne, skuteczne. Jednak w świecie iGaming’u, gdzie technologia i emocje idą w parze, a innowacje pędzą z zawrotną prędkością, czasami niezbędne jest coś więcej niż tylko doskonałość techniczna. Potrzeba odwagi, by zamanifestować ambicję i gotowości do wyznaczania trendów w branży.
Ta świadomość była początkiem przemiany firmy. Podczas jednego ze spotkań zarządu, postanowiono, aby stworzyć coś, co pokaże światu, iż SB Software to nie tylko technologia, ale także innowacyjność i gotowość na kolejny etap rozwoju, z perspektywą stania się liderem w nowoczesnym iGaming’u.
Moment przełomowy
Proces się rozpoczął, pojawiły się ambitne projekty, dyskutowano nad każdym szczegółem – od kolorów, które mają wyrażać odwagę i nowoczesność, po czytelny znak graficzny, który stanie się symbolem przyszłości z zachowaniem ciągłości wizji. Burze mózgów, dynamiczne dyskusje, ale przede wszystkim jeden wspólny cel: stworzyć coś, co wyróżni i wzbudzi zainteresowanie.
Po wielu godzinach spędzonych przed komputerem, na ekranie pojawiło się nowe logo. Zapadła cisza, a po chwili padło: „To jest to!” Kolorystyka „blurple” – łącząca głębię niebieskiego z energią fioletu – idealnie oddawała charakter firmy. Nowe linie i minimalistyczny design wyrażały przesłanie: „Pasja, nowoczesna technologia i doświadczenie są w naszym DNA”.
Co oznacza ta zmiana?
– To nie tylko nowy wizerunek marki. To informacja rozpoczęcia kolejnego etapu rozwoju firmy i podkreślenie jej misji – dostarczania rozwiązań, które nie tylko działają, ale także są nowatorskie, inspirują i budują przewagę konkurencyjną naszych klientów – wyjaśnia Filip Sosnowski, CEO SB Software. Każdy element – od logo po sposób komunikacji – został zaprojektowany tak, aby odzwierciedlać wartości, które firma wyznaje: zaangażowanie i energię, które napędzają oraz kompetencje i doświadczenie jako gwarancję powodzenia klientów firmy.
– Rebranding to dla SB Software istotny krok naprzód, podkreślony odświeżonym logo, które prezentuje nową domenę i jednocześnie subtelnie nawiązuje do naszych skandynawskich korzeni. Aktualizacja identyfikacji marki odzwierciedla nasze postrzeganie przyszłości branży skoncentrowanej na funkcjach społecznościowych, rywalizacji pomiędzy graczami, gamifikacji oraz zakładach e-sportowych” – dodaje Wiktor Garczyński, CPO i szef działu Product Design w SB Software.
– Minimalistyczna elegancja oraz nowa domena sb.software, były moją główną inspiracją w procesie twórczym, a nadrzędnym celem – stworzenie znaku, który jest przejrzysty i rozpoznawalny w gęstwinie światowego iGaming’u – dodaje Piotr Bieńkowski, Product Designer.
Historia SB Software przypomina o kilku innych ciekawych zmianach wizerunkowych w branży iGamingu w ostatnich latach.
Unibet, w ramach rebrandingu, uprościł zapis nazwy w swoim logo i zastosował bardziej wyrazisty odcień zieleni. Unowocześnił tym ruchem odbiór marki, by lepiej konkurować na dynamicznym rynku zakładów. William Hill w 2020 roku także zastąpił swój klasyczny, niebiesko-żółty znak z ozdobną czcionką, zachowując kolorystykę, ale wybierając bardziej nowoczesny i czytelny font. Cel: modernizacja wizerunku jednego z najstarszych bukmacherów na świecie i lepsze dostosowanie do platform cyfrowych. W podobnym czasie 888 Holdings zamienił charakterystyczny znak trzech połączonych ósemek w odcieniach zieleni na bardziej dynamiczną i wersję z gradientami.
Każda z tych marek udowodniła, iż rebranding nie jest wydatkiem, ale inwestycją w przyszłość, zaufanie klientów i pozycję na rynku.
Więcej niż identyfikacja
Dla Wojciecha Trzaski, CCO w SB Software, praca nad nową identyfikacją to kluczowa część większego projektu. „Obecna zmiana wykracza poza kwestie wizualne. Gruntownie przemyśleliśmy sposób komunikacji, to jak chcemy być postrzegani w branży i co przekazujemy naszym klientom. Dobrze wiemy, co nas napędza i gdzie widzimy siebie w przyszłości, jako grupę doświadczonych pasjonatów. Dodatkowo to nie tylko zmiana na zewnątrz, ale także transformacja wewnętrzna, która obejmuje wiele aspektów naszej pracy” – dodaje.
Rebranding SB Software to moment, w którym firma powiedziała: „Jesteśmy gotowi na więcej.” Klienci firmy mogą oczekiwać nowoczesnych i jeszcze bardziej intuicyjnych rozwiązań, zaawansowanych technologii oraz doskonałej współpracy, która wyznacza nowe standardy w iGaming’u.