„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium w Polsc, wysoko Wirtualnemedia.pl. Nowa kategoria w rankingu

oen.pl 1 rok temu


Pozycję lidera w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów ponownie zajmuje „Rzeczpospolita” z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września.





Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe prawie 3 tys. razy.


Podium z awansem o dwie pozycje zamyka RMF FM z liczbą 2,8 tys. odwołań w innych mediach.


Największy awans w rankingu – aż o dziesięć miejsc – odnotował „Dziennik Gazeta Prawna”.



WP najmocniejsza w internecie. Wysoko Wirtualnemedia.pl


Najbardziej opiniotwórczą redakcją w sierpniu była Wirtualna Polska, do której informacji dziennikarze odwoływali się blisko 3 tys. razy. Na drugą pozycję awansuje Onet z liczbą ponad 2,6 tys. cytowań. Podium zestawienia tym razem zamyka Interia wzmiankowana 1,6 tys. razy. Czwarte miejsce zajmują Wirtualnemedia.pl z wynikiem 755 wzmianek.



„Rzeczpospolita” przed „GW” i „Faktem” w prasie


Ranking opiniotwórczych tytułów prasowych otwiera „Rzeczpospolita” przed „Gazetą Wyborczą” i „Faktem”. W zestawieniu tytułów prasowych największy awans, aż o osiemnaście miejsc, odnotowało Sieci (308 wzmianek).



W kategorii tygodników i dwutygodników ranking IMM za sierpień otwiera „Wprost” z liczbą 341 wzmianek. Drugie miejsce na podium ex aquo należy do „Sieci” oraz „Vivy” (po 308 cytowań). Na trzeciej pozycji jest „Do Rzeczy” z liczbą 273 powołań w mediach.



„Forbes” z wynikiem 170 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Kolejne miejsca zajmują „Twój Styl” i „Press”.



TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją, RMF FM radiem


Pierwsze miejsce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem ponad 2,7 tys. powołań w innych mediach. Druga pozycja należy do stacji Polsat News, wzmiankowanej zaledwie 28 razy mniej. Podium z awansem o jedno miejsce zamyka TVP Info z liczbą blisko 2 tys. wzmianek.




Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej


W rankingu stacji radiowych zdecydowanym liderem w sierpniu było RMF FM (2870 wzmianek). Wyprzedza Radio Zet i TOK FM, wzmiankowane odpowiednio 2068 i 683 razy.



Money i „Rzeczpospolita” najczęściej cytowanymi mediami ekonomicznymi


Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się „Rzeczpospolita”. Kolejne miejsca stale zajmują „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu”, „Forbes” i „Parkiet”.



Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money z liczbą 431 powołań w innych mediach. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider (403) oraz Bankier (185).



Media branżowe. TVP Sport opiniotwórczy w sporcie, Rynek Zdrowia w tematyce zdrowotnej


Na pierwsze miejsce w zestawieniu mediów o tematyce medycznej i zdrowotnej awansuje Rynek Zdrowia, do którego polskie media odwoływały się 125 razy. Miejsce drugie zajmuje Medonet (91 cytowań), a podium zamyka Puls Medycyny (56).



Po raz pierwszy Instytut Monitorowania Mediów zebrał informacje o najczęściej cytowanych mediach sportowych.


W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje stacja TVP Sport, na której informacje dziennikarze powoływali się w sierpniu 771 razy. Miejsce drugie należy do Kanału Sportowego (368 cytowań), a podium zamyka portal WP Sportowe Fakty, do którego informacji media odwoływały się 345 razy.



„Gazeta Krakowska” najbardziej opiniotwórczym tytułem regionalnym


Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych pozostaje „Gazeta Krakowska” z liczbą 117 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z wynikiem 111 wzmianek zajmuje Radio Gdańsk, a podium zamyka Radio Poznań z liczbą 94 odniesień w innych mediach.



RASP liderem wydawnictw


Tak jak w ubiegłym miesiącu, pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy.


Na drugie miejsce awansuje Agora, której redakcje (Gazeta Wyborcza, Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,4 tys. razy.


Podium zamyka Cyfrowy Polsat (5,2 tys.) reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4.












Źródło

Idź do oryginalnego materiału