Russell wygrywa po zderzeniu Verstappena i Norrisa

biegowelove.pl 1 dzień temu

George Russell odniósł pierwsze zwycięstwo Mercedesa w okresie podczas Grand Prix Austrii Formuły 1 po tym, jak wykorzystał nocne starcie kierowcy McLarena Lando Norrisa z liderem mistrzostw Maxem Verstappenem w samochodzie Red Bull.

Było to drugie zwycięstwo Russella w Formule 1.

Drugie miejsce zajął Oscar Piastri z McLarena, przed Carlosem Sainzem Jr. z Ferrari.

Norris próbował wyrwać prowadzenie Verstappenowi na zaledwie siedem okrążeń przed końcem, gdy obaj się zjednoczyli. W wyniku wypadku samochód Norrisa nie mógł kontynuować jazdy, a Verstappen otrzymał 10 sekund kary czasowej.

Verstappen i Norris toczyli walkę o pole position, a Brytyjczyk zarzucał swojemu rywalowi „niebezpieczną” jazdę.

Na 64. okrążeniu Norris zderzył się z Red Bullem Verstappena, próbując objąć prowadzenie, a oba samochody doznały rozległych uszkodzeń. Po tym, jak Norris wyszedł na zewnątrz, Verstappen wykonał manewr, w wyniku którego prawy przód McLarena zderzył się z lewym tyłem Red Bulla. Verstappen doznał przebicia lewego tyłu, a jedna z opon Norrisa również została rozdarta.

Brytyjski kierowca oskarża rywala o „niebezpieczną” jazdę podczas walki o pierwsze miejsce w Grand Prix Austrii (źródło: Sky Sports).

Verstappen i Norris pokuśtykali z powrotem do boksów, a ten pierwszy mógł kontynuować jazdę po przerwie na naprawy. Jednak Norris został zmuszony do przejścia na emeryturę.

Punkt zapalny pozwolił Russellowi, który siedział trzeci ze stratą 15 sekund do tyłu, objąć prowadzenie. Brytyjski kierowca mógł wykorzystać szansę na zwycięstwo po raz pierwszy od Grand Prix Brazylii w listopadzie 2022 roku.

Lewis Hamilton był czwarty, a Verstappen piąty.

Verstappen zdominował weekend, wygrywając sprint, po raz kolejny dominując w kwalifikacjach i zdobywając pole position.

Wyścig rozpoczął się dramatycznie, na 20 okrążeń przed końcem po niewłaściwym zatrzymaniu się Verstappena.

Red Bull powoli ustawiał lewą tylną oponę, aby Norris mógł skrócić przewagę do 4,5 sekundy z siedmiosekundowej przewagi.

Na 55. okrążeniu Norris próbował objąć prowadzenie w trzecim zakręcie, ale Verstappen wyprzedził Red Bulla i pozostał na prowadzeniu.

„Odpowiedział na mój ruch i nie możesz tego zrobić” – zaprotestował Norris przez radio.

Trzy okrążenia później Norris wjechał swoim McLarenem do wnętrza Verstappen w trzecim zakręcie, ale Verstappen wrócił przed następnym zakrętem.

„Nie może się poruszać, gdy ja się poruszam” – powiedział Norris. „To niebezpieczne. Będziemy mieli duży objazd”.

Na osiem okrążeń przed końcem Norris ponownie próbował objąć prowadzenie. Verstappen w swojej obronie wypadł z drogi na trzecim zakręcie i wrócił na asfalt z nienaruszonym prowadzeniem.

Kierowca Red Bulla Max Verstappen z Holandii, na pierwszym planie, jedzie podczas Grand Prix Austrii Formuły 1 na torze wyścigowym Red Bull Ring w Spielbergu w Austrii. (Źródło: Associated Press)

„Zmusił mnie do ponownego startu” – powiedział Verstappen. „Nagle mnie przeskoczył. To nie jest adekwatny sposób na wyprzedzanie”.

Russell nie był zaskoczony, gdy para ponownie się zderzyła.

„Oni [Verstappen and Norris] „Chcieliśmy tego dokonać” – powiedział Russell. „Wiedziałem to [the collision] To była możliwość. „Zawsze marzysz i musisz tam być, aby pozbierać kawałki”.

Verstappen został poinformowany o 10-sekundowej karze i odpowiedział: „To niedorzeczne”.

Kierowca Haasa Nico Hulkenberg wyprzedził kierowcę Red Bulla Sergio Pereza i zajął szóste miejsce, a inny kierowca Haasa, Kevin Magnussen, zajął ósme miejsce. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Daniel Ricciardo z Team RB i Pierre Gasly z Alpine.

Verstappen ma 237 punktów, przed Norrisem, który jest na drugim miejscu ze 156 punktami.

Następne Grand Prix Wielkiej Brytanii odbędzie się 7 lipca.

Idź do oryginalnego materiału