Rozwój pomimo wyzwań

franchising.pl 2 miesięcy temu

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.

Transport, spedycja i logistyka to branża, która w ostatnim czasie musi się zmagać z wieloma wyzwaniami. Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics zapewnia jednak, iż firma dobrze odnajduje się w zmiennym otoczeniu rynkowym, przede wszystkim dlatego, iż nie zawiera długofalowych umów tylko działa na rynku spotowym, czyli kupuje tu i teraz.

– Dzięki takiemu modelowi potrafimy bardzo płynnie dostosowywać się do sytuacji i osiągać zyski mimo zawirowań na rynkach – mówi Ewa Kozłowska.

Sprzedaż rośnie

Northgate Logistics co roku notuje wzrost sprzedaży. Liczba zleceń w 2023 roku względem roku 2022 wzrosła aż o 42 proc.

– Sektor usług spedycyjnych będzie się rozwijał niezależnie od warunków geopolitycznych czy gospodarczych. Społeczeństwo nie zrezygnuje z dobrobytu i konsumpcji z własnej woli. Te czynniki napędzają i będą napędzać potrzeby organizacji usług transportowych – twierdzi Ewa Kozłowska.

Dodaje, iż pomimo cyfryzacji wielu procesów, klienci wybierają spedycję ze względu na umiejętność organizacji przewozu na wielu rynkach międzynarodowych.

Przy tym konkurencja na rynku spedycyjnym jest bardzo duża.

– Jednak rynek spedycji jest ogromny i z pewnością miejsca na nowe placówki na nim nie brakuje – mówi Ewa Kozłowska.

Northgate oferuje szeroki wachlarz usług, który uwzględnia każdy rodzaj transportu: drogowy, morski, kolejowy czy intermodalny. Firma zapewnia, iż dopasowuje swoje rozwiązania do potrzeb choćby tych najbardziej wymagających.

– Nasi partnerzy nie muszą inwestować we flotę ciężarówek. Ich rolą nie będzie bowiem samodzielne świadczenie usług spedycyjnych, ale ich organizacja z pomocą wyselekcjonowanych i sprawdzonych podwykonawców. Głównym wydatkiem i zadaniem franczyzobiorcy jest wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników – wyjaśnia Ewa Kozłwska.

Telefon i e-mail

Podstawą działalności biura franczyzowego jest budowanie portfela klientów oraz obsługa zleceń w oparciu o zewnętrznych przewoźników. kooperacja z klientami opiera się głównie na kontaktach telefonicznych i mailowych. W tym biznesie najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem.

Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną, jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia.

– Zrezygnowaliśmy z opłaty franczyzowej oraz zmieniliśmy zasadę podziału marży na korzyść partnera. w tej chwili dzielimy się z franczyzobiorcami marżą w proporcji 60 proc. dla partnera a 40 proc. dla organizatora systemu. Spodziewane przychody to około 16 tys. zł miesięcznie. Po odjęciu kosztów franczyzobiorcy powinno zostać 5,5 tys. zł dochodu przed opodatkowaniem. Przy tym symulacja dotyczy pierwszych miesięcy działalności, w których nowy franczyzobiorca od zera buduje swój portfel klientów – informuje Ewa Kozłowska.

Obecnie w sieci działa 5 placówek własnych, znajdujących się w Pruszczu Gdańskim, Gdyni, Świdnicy, Ząbkowicach Śląskich i Wrocławiu. Natomiast punktów franczyzowych jest osiem. Znajdują się one w Kielcach, Bydgoszczy, Oławie, Białymstoku, Wejherowie, Gliwicach, Redzie i Nowej Rudzie. W ubiegłym roku otworzyły się cztery placówki partnerskie. W takim tempie firma chciałaby się przez cały czas rozwijać.

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

Sieć oferująca usługi spedycji

  • 5 placówek własnych i 8 franczyzowych
  • Spodziewane przychody – 16 tys. zł miesięcznie
Idź do oryginalnego materiału