Rozczarowujący finał sezonu WEC 2022 w Bahrajnie

1 rok temu

Ostatnia runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC 2022 na torze w Bahrajnie przyniosła duże rozczarowanie polskiemu zespołowi Inter Europol Competition. Żółto-zielony prototyp Oreca 07 z numerem 34 został wycofany w ostatnich minutach 8-godzinnego wyścigu z powodu awarii układu napędowego.

Finał sezonu WEC 2022 w Bahrajnie

Po dotychczasowych pięciu wyścigach, stojących pod znakiem wzlotów i upadków, załoga w składzie Kuba Śmiechowski, Esteban Gutiérrez i Alex Brundle udała się do Królestwa Bahrajnu z wielkimi nadziejami na udane zakończenie sezonu.

Treningi

Po czterech godzinach jazdy w czwartkowych i piątkowych treningach, przyszła kolej na trudną sesję kwalifikacyjną. Sfrustrowany Alex musiał zadowolić się w niej dwunastą pozycją, skarżąc się na brak przyczepności przedniej osi prototypu Oreca. Podczas wyścigu, który rozpoczął się w sobotę, w samo południe czasu środkowoeuropejskiego (14.00h czasu lokalnego) na pierwszej zmianie pojechał Kuba.

Finał sezonu WEC 2022 w Bahrajnie
Wyścig

Polski kierowca ukończył pierwszy przejazd, zyskując jedną pozycję i przekazał samochód Alexowi na pierwszą z jego dwóch podwójnych zmian. Anglik awansował niedługo na dziesiąte miejsce, a Esteban podczas swojego pierwszego przejazdu przebił się jeszcze wyżej – na ósmą lokatę.

Meksykanin jechał szybkim tempem od razu po wyjeździe z boksu i niedługo uzyskał najlepszy czas zespołu podczas 125. okrążenia wyścigu. Jednocześnie bronił też swojej pozycji przed ścigającymi go rywalami. Wówczas, mniej więcej w połowie wyścigu wydawało się, iż siódme, szóste, być może choćby piąte miejsce na mecie jest realne.

Finał sezonu WEC 2022 w Bahrajnie

Alex powrócił niedługo na tor na swój drugi podwójny przejazd. Miał znakomite tempo na nowym komplecie opon Goodyear, gdy dogonił go lider klasy Rene Rast. Kierowca zespołu WRT #31 w zbyt optymistyczny sposób zabrał się do wyprzedzania Anglika na 165. okrążeniu i doszło do kontaktu.

Kolizja i kara

Niemiec uderzył w prawą stronę samochodu #34, prowadzonego przez Alexa i obrócił go. Na szczęście nie doszło do poważniejszych uszkodzeń, ale strata wyniosła około 30 sekund. Niestety, niedługo okazało się, iż to Alex został obarczony winą za incydent. Polski zespół otrzymał bardzo dotkliwą, jednominutową karę stop-and-go.

Finał sezonu WEC 2022 w Bahrajnie
Defekt i wycofanie

Decyzja sędziów była prawdziwym ciosem w ambicje polskiego zespołu. Alex po raz drugi przekazał samochód Estebanowi na ostatnią, potrójną zmianę do końca wyścigu, z dodatkowym karnym postojem w alei serwisowej. Załoga #34 znalazła się w ogonie stawki LMP2, ze stratą, której nie można było odrobić. Następna kara za naruszenie przepisów podczas postoju w boksie oznaczała, iż zespół odnotował kolejną stratę. Dodatkowo defekt układu napędowego w końcówce wyścigu sprawił, iż wycofano samochód.

Wyścigi często przynoszą rozczarowania. Jednak tym razem było ono szczególnie dotkliwe, gdy realny był naprawdę dobry wynik na mecie dla załogi #34. Ostatecznie jednak polskiego zespołu zabrakło w końcowej klasyfikacji.

Zespół jest już spakowany i rozpoczyna przygotowania do zimowego programu testów. Pomimo wielkiego rozgoryczenia w Bahrajnie, gwałtownie rozwijający się polski team ma przed sobą wiele interesujących perspektyw i z optymizmem spogląda w przyszłość, oczekując na starty w okresie zimowym, a także na sezon 2023.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału