Rozbili Polaków i złamali ustawę hazardową
W katowickim Spodku Litwini rozbili Polaków 82:48. Przy okazji złamali zakaz reklamy nielicencjonowanych bukmacherów.

Kibice koszykówki na pewno będą chcieli o tym meczu jak najszybciej zapomnieć, bo reprezentacja Polski zagrała bardzo słabo i wysokiej porażki nie tłumaczy choćby brak kilku podstawowych zawodników (Litwini byli jeszcze bardziej osłabieni).
Przy okazji meczu goście złamali też obowiązujący w Polsce zakaz reklamy bukmacherów nieposiadających w naszym kraju zezwolenia na prowadzenie działalności. Na koszulkach drużyny gości pojawił się logotyp bukmachera Betsafe.
Co jakiś czas dochodzi do tego typu przypadków, a najczęściej zdarza się to w sytuacji, gdy do Polski przyjeżdżają zagraniczne drużyny. Ostatnio z niedozwoloną reklamą zagrał (też co ciekawe, litewski) zespół Wolves Twinsbet Wilno, który zmierzył się z Treflem Sopot w ramach koszykarskiego EuroCupu.
W 2024 r. takie naruszenia zdarzały się w meczach reprezentacji piłkarzy ręcznych – najpierw z Izraelem, a potem ze Słowacją. Jeszcze wcześniej, podczas Igrzysk Europejskich niedozwolone logo mieli na strojach koszykarze i koszykarki reprezentacji Niemiec 3×3.
Jeszcze ciekawszy przypadek miał miejsce w lipcu 2024 roku, w eliminacjach Ligi Mistrzów. Na stadionie w Lublinie grały dwie zagraniczne drużyny Partizan Belgrad i Dynamo Kijów, które nie może grać u siebie ze względu na toczącą się wojnę. Na koszulkach piłkarzy Partizana znalazło się logo bukmachera Maxbet, który nie posiada zezwolenia na prowadzenie działalności w naszym kraju.
Złamanie zakazu reklamy, zapisanego w art. 29 ustawy hazardowej stanowi przestępstwo karnoskarbowe, uregulowane w art. 107-111 Kodeksu karnego skarbowego.

Łukasz Majchrzyk
Więcej Bukmacherka
Betclic sponsorem głównym Polskiego Konkursu Fotografii Sportowej
Betclic został sponsorem głównym XI edycji Polskiego Konkursu Fotografii Sportowej organizowanej przez agencję fotograficzną Press Focus. W ramach współpracy poza standardowymi kategoriami przeznaczonymi dla profesjonalistów i amatorów, każdy zainteresowany będzie miał także możliwość przesłania zgłoszenia w specjalnej kategorii Betclic – „Kibicem się jest”, w której wybrane zostaną najlepsze zdjęcia oddające… redakcja



