Regulacje, Compliance i walka ze stereotypami o branży. Za nami pierwszy dzień Prague Gaming&Tech Summit

3 tygodni temu
Kasyno
Kasyno Regulacje, Compliance i walka ze stereotypami o branży. Za nami pierwszy dzień Prague Gaming&Tech Summit
25.03.2025 16:53

Regulacje, Compliance i walka ze stereotypami o branży. Za nami pierwszy dzień Prague Gaming&Tech Summit

W stolicy Czech rozpoczęła się konferencja Prague Gaming & Tech Summit, w której biorą udział przedstawiciele branży igamingowo rozrywkowej z całej Europy. Pierwszy dzień wydarzenia przebiegł pod znakiem dyskusji na temat regulacji prawnych dotyczących branży hazardowej. Powodem tego były wprowadzone w Czechach nowe wytyczne, które mogą stanowić inspirację dla innych państw w naszym regionie. Nie zabrakło też dyskusji o Sztucznej Inteligencji oraz trendach w igamingu. Interplay.pl jest Patronem medialnym Prague Gaming & Tech Summit.

redakcja
Udostępnij
Autor zdjęcia: Interplay.pl

Wydarzenie odbywające się w hotelu Vienna House w stolicy Czech jest jedną z trzech konferencji branżowych organizowanych przez firmę Hipther i zdecydowanie najliczniejszym pod względem zarówno prelegentów, jak i uczestników.

– Świetne wydarzenie, bardzo blisko Polski. Co interesujące gromadzi bardzo dużo prominentnych ludzi ze świata gamingu z całej Europy Centralnej, ale i z państw Nordyckich, co było dla mnie dużym zaskoczeniem. Myślałem, iż jest to wydarzenie sfocusowane na Czechy, Słowację czy Węgry, a jest tu sporo osób z całej Europy. Widać, iż event się rozrasta i będąc tu już kolejny rok widzimy, iż jest dużo więcej uczestników i ważniejszych osób niż poprzednio. Dla nas to świetna okazja, żeby się pokazać, tym bardziej, iż jesteśmy sponsorem tej konferencji – podsumowuje Maciej Makuszewski, Head of iGaming w Promatic Group.

Nacisk na regulacje

Konferencja rozpoczęła się od panelu przestawiającego nowe regulacje dotyczące rynku hazardowego w Czechach. U naszych południowych sąsiadów wprowadzono rozwiązania, których głównym założeniem jest obrona praw gracza i sporo z nich z poziomu założeń zdaje się być trafionych. Mówimy tu o np.: niestandardowym sposobie wdrożenia gier na żywo w czeskich kasynach, wprowadzeniu zasad odpowiedzialnej gry poprzez zmniejszenie poziomu max bet oraz max win, ustalenie poziomu spinu na min. 2 sekundy czy zasady pojedynczej sesji w danym kasynie.

– Czesi, ze swoim bardzo mocno uregulownaym rynkiem, mogą stanowić w tej chwili benchmark dla inny państw nie tylko w regionie, jak i w całej Europie – dodaje Makuszewski.

I to właśnie temat zgodności regulacji i działalności igamingu w Europie Środkowej i Wschodniej, pojawił się również na kolejnym panelu. Przedstawiciele rynków rumuńskiego, węgierskiego, chorwackiego i słoweńskiego zgodnie wypowiadali się pozytywnie o nowych regulacjach wprowadzonych w Czechach. Tym bardziej, jeżeli weźmiemy pod uwagę to, iż w Rumunii panuje bałagan prawny, w Słowenii wszystkie działania online’owe są zablokowane prawnie, a na Węgrzech tylko część rozrywki jest dostępna online przez co szara strefa jest w tendencji wzrostowej.

Walka z negatywnym PR-em branży

Wyróżniającą się dyskusją była także rozmowa na temat tego jak przez ostatnie 20 lat zmieniała się branża hazardowa i jak powinna się zmieniać w najbliższych latach. Biorący w niej udział Rebecca Liggero Fontanta z CoinGeek, Sarah Blackburn z GameOn, Wojciech Trzaska z SB Software oraz Michael Caselli z Clarion Gaming jasno wyznaczyli jakie aspekty branży działają na jej niekorzyść i które z nich należy usprawnić.

– Branża igamingu cierpi przez fatalny marketing i PR, rozumiany w skali globalnej. Na przykład: dlaczego przy sukcesie poszczególnych sportowców na Igrzyskach Olimpijskich nie mówi się o tym, iż są wspierani przez legalne podmioty z branży hazardowej, za to wrzuca się wszystkie firmy do jednego worka jako te, które są winne uzależnieniom ludzi od hazardu i piętnuje się je jako szkodliwe społecznie? A przecież zmiany wprowadzane w regulacjach czy to krajowych czy międzynarodowych mają za każdym razem na celu trzy rzeczy: przynieść zyski do skarbu państwa danego kraju, zabezpieczyć gracza i ograniczyć wpływy szarej strefy. Legalny gaming powinien być wspierany i podkreślany jako szansa, jako element rozrywki, a nie traktowany jako najgorsze zło, które powinno się stłamsić – stwierdził Michael Caselli z Clarion Gaming.

– Liczba ludzi uzależnionych od hazardu jest niemal równa liczbie ludzi uzależnionych od social mediów (przyp. red.: w zależności od raportów te rodzaje uzależnienia zajmują 6 i/lub 7 miejsce w zestawieniach). Walka ze stereotypami dotyczącymi naszej branży powinna być jednym z kluczowych tematów poruszanych w kontekście kształtowania podejścia do tego biznesu, tak przez regulatorów, jak i przez społeczeństwo – dodał Wojciech Trzaska, CMO SB Software.

Prague Gaming &Tech Summit potrwa do środy 26 marca. Interplay.pl jest Patronem Medialnym tej konferencji.

HIPTHER iGaming Kasyna kasyna online
Udostępnij

redakcja

Więcej Kasyno

Bukmacherka

Najpierw YouTube, teraz TikTok. Kolejna platforma wprowadza nowe regulacje dotyczące reklamowania hazardu

TikTok, jedna z najpopularniejszych platform socialmediowych na świecie, jako kolejna zdecydowała się wprowadzić nowe regulacje dotyczące reklamowania i promowania hazardu i działań pokrewnych. Zmiany spowodowane są potrzebą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników platformy i ograniczenia rozpowszechniania nielegalnych podmiotów działających w tej branży. redakcja
Kasyno Program „Bez retuszu”: jak walczyć z szarą strefą? Łukasz Majchrzyk
Kasyno Udział maleje, wartość rośnie. EY opublikował raport o szarej strefie redakcja
Ogolna Kolejne złamanie ustawy hazardowej. „Taka reklama jest zabroniona” Łukasz Majchrzyk
Gry wirtualne Forever Alone – nowa (anty)walentynkowa gra od Promatic Games redakcja
Idź do oryginalnego materiału