Z pełną odpowiedzialnością za słowa, 1 czerwca 2022 roku podjęliśmy jedną z najważniejszych decyzji w ponad dziesięcioletniej historii Rally and Race… Po wielu dyskusjach i wielogodzinnych rozmowach, powołaliśmy do życia projekt Krzysztof Czechak Rally and Race Team – redakcyjny zespół, na czele którego stanął nasz redaktor naczelny, Krzysztof Czechak. I choć początki były trudne, podołaliśmy temu zadaniu. A w tym sezonie zamierzamy wrzucić kolejny bieg!
Dziesięć lat. Szmat czasu, prawda? Ponad dziesięć lat temu w głowie Krzysztofa Czechaka, redaktora naczelnego Rally and Race, pojawił się dość… szalony pomysł. Obserwując ciszę jaka towarzyszyła amatorskim imprezom, Krzysztof postanowił stworzyć magazyn, który wspomoże promocję młodych talentów i przyszłych gwiazd motorsportu. Zaś po dekadzie, projekt w który nikt nie wierzył, jest jedną z największych, branżowych redakcji w Polsce.
W połowie 2022 roku pojawił się kolejny, równie szalony pomysł – pokażmy, iż dziennikarze z powodzeniem mogą rywalizować na rodzimych torach i oesach… Własnymi poczynaniami stwórzmy poradnik dla młodych zawodników, pokazując naszą drogę do marzeń o startach w RSMP. Ostrzegając przed błędami, których warto unikać i skrótami, które powodują tylko problemy i niepotrzebne koszty. Dziś, ponad pół roku później, jesteśmy już bogatsi o wiele doświadczeń – również tych nieprzyjemnych i frustrujących. I dzielimy się z Wami krótkim, filmowym podsumowaniem kampanii 2022 w naszym wykonaniu. Był to rok, w którym na własnej skórze poczuliśmy złość, furię, nerwy czy smutek… Jednak przede wszystkim, po raz pierwszy zaznaliśmy słodkiego smak zwycięstwa oraz ostatecznego finiszu na podium!
Porażki, nauczki i… pierwsze sukcesy!
Wielokrotnie powtarzaliśmy, iż sezon 2022 był dla nas… prawdziwym rollercoasterem. Na początku mieliśmy tylko kiełkującą ideę, marzenia, ramowy pomysł na realizację projektu. Na papierze temat wydawał się wręcz banalnie prosty – co może być trudnego w założeniu własnego zespołu. W końcu, po wielogodzinnych dyskusjach, zapadła decyzja. Dokładnie 1 czerwca powołaliśmy do życia zespół Krzysztof Czechak Rally and Race Team. I choć większość osób zaangażowanych w ten projekt ma już swoje lata, był to dla nas… jeden z najlepszych dni dziecka w naszym życiu! Niestety, frustracje i błędy były już tuż za rogiem.
Wiedzieliśmy o tym od dawna, w końcu jesteśmy w tym biznesie od ponad dekady. Ale po raz pierwszy przekonaliśmy się o tym tak dobitnie, na własnej skórze… Motorsport to nie rurki z kremem. Cały poprzedni rok był dla nas pasmem kłopotów, pomyłek, błędów oraz nieoczekiwanych kłód pod kołami. Mimo tego, nie poddawaliśmy się. A z każdej bolesnej przygody wyciągaliśmy wnioski. Mimo awarii, problemów organizacyjnych i nieznajomości pewnych realiów, osiągnęliśmy pierwsze sukcesy. Krzysztof Czechak oraz Mariusz Kupiec wdrapali się na najniższy stopień podium klasy 7. MSP Rally Trophy. Udało nam się również posmakować zwycięstwa – wygraliśmy bowiem 1. Rajd Świdwiński w RMPZ.
Musimy to przyznać, dziś z wielką dumą. Zaliczyliśmy gigantyczny progres! Gdy Krzysztof startował po raz pierwszy, rolę busa serwisowego pełnił prywatny samochód pilota, każda drobnostka była na głowie kierowcy, a większość wyzwań wydawała się nie do pokonania. Dzisiaj mamy profesjonalny serwis, menadżera zespołu, zgrany zespół i jasno rozdzielone obowiązki. A przede wszystkim, nasza pasja do motorsportu nie zgasła… Ba, dziś czujemy ją jeszcze mocniej. Największą euforią jest dla nas jednak odzew fanów oraz czytelników. Zajęcie trzeciego miejsca w MSP Rally Trophy czy zwycięstwo w Świdwinie nie smakowało tak dobrze, jak zdanie „dzięki, robicie świetną robotę!”, które usłyszeliśmy na serwisie…
Raz jeszcze przeżyjmy to, co wydarzyło się w zeszłym roku… Poniżej znajdziecie filmowe podsumowanie sezonu 2022 okraszone komentarzem szefa zespołu, Krzysztofa Czechaka.
Gotowi na wyzwania, gotowi na 2023!
Początek kampanii 2023 przyniósł ogromne zmiany w całym projekcie. Przede wszystkim, nasze redakcyjne Subaru przeszło gruntowną modernizację. Wzmocniliśmy motor, doszło do przebudowy systemu chłodzenia, pojawiło się zupełnie nowe, wyczynowe zawieszenie (wcześniej podróżowaliśmy na… seryjnym zawieszeniu z cywilnego modelu). Konstrukcja zyskała też jeszcze więcej profesjonalnego, motorsportowego charakteru (między innymi poprzez wzmocnienia klatki bezpieczeństwa pod KSS oraz „kobyłki” ułatwiające obsługę). Doszło także do zmian personalnych. Naszym nowym, „etatowym” pilotem został Bartek Michalski – pilot z doświadczeniem w Tarmac Masters i Mistrzostwach Polski Zachodniej.
Do wielu kwestii podchodzimy z wielką pokorą, znamy swoje miejsce. I wiemy jak wiele brakuje nam do czołówki. Niemniej jednak, sportowe ambicje są bardzo wysokie. przez cały czas podtrzymujemy nasze cele i marzenia – chcemy dojść do RSMP. Krok po kroku, zbierając najważniejsze doświadczenie i… popełniając błędy, które pozwalają na dalszy rozwój. Możemy potwierdzić, iż skupiamy się teraz na startach w cyklu MSP Rally Trophy. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Po brązie w 2022, w tym roku chcemy powalczyć o najcenniejszy kruszec! A jeżeli wszystko się uda, za rok zobaczycie nas już w zupełnie innym cyklu, w ramach RO.
Zachęcamy Was do zaobserwowania naszego profilu w mediach społecznościowych, gdzie regularnie relacjonujemy nasze starty, i bez cięć czy retuszu pokazujemy naszą drogę do obranego celu. Ciesząc się z sukcesów, i… spuszczając głowę w trakcie porażek i błędów. Liczymy na Wasze wsparcie i mamy nadzieję, iż zobaczymy się na odcinkach specjalnych!