Wzrok wszystkich sympatyków jazdy na opis zwrócony jest dziś na Dzierżoniów, gdzie już za chwilę rozpęta się prawdziwa, rajdowa bitwa bogów! Przed nami 8. Rajd Wikinga – finałowa runda cyklu MSP Rally Trophy. Do walki na dolnośląskich oesach gotuje się też drużyna Rally and Race Teamu. Krzysztof Czechak i Bartek Michalski staną przed jednym z najtrudniejszych wyzwań w ich karierze, którego stawką będzie obrona najniższego stopnia podium. Liczymy na Wasze wsparcie i zaciśnięte kciuki. Czas na motorsportowy Ragnarok i… batalię o brązowy medal!
Krzysztof Czechak:
„W wielu zapowiedziach tegorocznych imprez podkreślałem, iż czeka nas spore wyzwanie, iż wynik sportowy będzie najważniejszy dla całokształtu sezonu 2023. Dziś dochodzimy jednak do momentu, gdy stajemy przed największym sprawdzianem w… dotychczasowej historii Rally and Race Teamu. Bieżąca kampania Rajdowego Pucharu Sudetów jest niesamowitą i trzymającą w stałym napięciu przygodą, którą chcielibyśmy zakończyć z motorsportowym przytupem, pieczętując kolejny medal. Żeby tak się stało, na 8. Rajdzie Wikinga musimy powalczyć o czołowe pozycje. Będzie to jednak arcytrudne zadanie, bowiem jeszcze nigdy nie rywalizowaliśmy z tak bogatą, zróżnicowaną i piekielnie mocną stawką „czterobutów”.
Wiemy, iż brakuje nam jeszcze doświadczenia, zaś licznik oficjalnych startów rozkręca się dosyć wolno. Dlatego nadrabiamy poprzez zakulisową pracę – rozwój opisu i odpowiednie przygotowanie do startu. Poświęciliśmy z Bartkiem sporo czasu w analizę onboardów, po raz pierwszy wzięliśmy też udział w oficjalnej sesji testowej. I choć charakterystyka Rajdu Wikinga sprawia, iż niczego nie możemy być pewni, czuję się naprawdę przygotowany. I zrobię wszystko, aby pokazać to na „Różanej”, „Jodłowniku” oraz „Dobrocinie”. najważniejszy będzie czas, ale postaramy się znowu umilić Wam czas przejeżdżając mostki w poślizgu!
Jak wygląda rajdowa matematyka? „Bati” i „Thief” odlecieli, to oni zawalczą o mistrzostwo. Mamy trzynaście „oczek”, nasza przewaga nad kolejnymi pięcioma załogami nie przekracza trzech punktów. Będziemy musieli wspiąć się na wyżyny możliwości, dać z siebie wszystko. Ci którzy mnie znają wiedzą, iż nie mogę doczekać się Rajdu Wikinga. Głównie dlatego, iż kocham takie wyzwania. Do bitwy staję zmotywowany, rozpętajmy ten oesowy Ragnarok!”.
Bartosz Michalski:
„Przed nami ostatni, a zarazem zdecydowanie najtrudniejszy rajd w tym roku. Zmierzymy się z naprawdę wymagającymi odcinkami specjalnymi i… presją wyniku. Piastujemy dziś trzecie miejsce w rocznej klasyfikacji Rajdowego Pucharu Sudetów, naszym celem będzie utrzymanie się na podium. Nie będzie to łatwe zadanie, gdyż do Dzierżoniowa zjedzie się lokalna czołówka, nie zabraknie także zespołów zza granicy. Jestem jednak dobrej myśli. Godziny studiowania onboardów, praca z zeszłorocznym opisem oraz wspólne szkolenia pomogą nam nawiązać walkę o tak cenne punkty. Drużyna stanęła na wysokości zadania, aby zrealizować postawione sobie cele. Nasze nastawienie jest bojowe, będziemy walczyć do ostatniego metra, do ostatniego PKC. Trzymajcie za nas kciuki, wspierajcie, kibicujcie wirtualnie i na odcinkach specjalnych. Cóż, 8. Rajd Wikinga czas zacząć… Heill og sæll!”.
Rally and Race Team rusza do walki!
Sportową rywalizację w Dzierżoniowie poprzedzi widowiskowy, uliczny prolog. Załogi ruszą na ulice miasta w sobotę o 16:00 i 18:00, oddając sportowy hołd Andrzejowi Doboszowi – zmarłemu niedawno założycielowi Automobilklubu Sudeckiego i pomysłodawcy kultowego Rajdu Elmot. Docelowa walka rozgorzeje w niedzielny poranek. O mistrzowskich laurach w MSP Rally Trophy zadecyduje aż dziewięć odcinków specjalnych (po trzy przejazdy oesów „Różana”, „Jodłownik” oraz „Dobrocin”). Spoglądając w stronę wirtualnej tabeli, Czechak i Michalski piastują trzecią lokatę w grupie 7. Różnice punktowe są jednak iluzoryczne… W Dzierżoniowie nie będzie miejsca na potknięcia. Krótko mówiąc, zwycięzcy biorą wszystko!
Jeśli chcecie towarzyszyć nam w tej podróży, zaobserwujcie profil Rally and Race Team w mediach społecznościowych. Znajdziecie tam wszystkie relacje z naszych startów, filmy z przejazdów i onboardy, a także pełne, rajdowe „zaplecze”. Pokazujemy świat motorsportu od podszewki, opisując zarówno blaski, jak i cienie tej dyscypliny. Zapraszamy również do kibicowania nam bezpośrednio na rajdach – nasz serwis zawsze stoi przed Wami otworem!
Za obsługę redakcyjnej maszyny odpowiadają Jan Kornecki z Kornecki Auto Sport i Romek Krętuś z RS Technology Rally Team. Starty Rally and Race Team wspiera redakcja Rally and Race, Gmina Jarocin, Ecumaster, Millers Oils, Block Motorsport, a także Gazeta Jarocińska.
Komplet informacji o MSP Rally Trophy znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Po więcej wrażeń z dolnośląskich odcinków specjalnych zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!