Eksperci twierdzą, iż to właśnie podczas najbliższego weekendu Formuły 1 poznamy prawdziwy potencjał bolidów F1 na sezon 2025. Uważnie będziemy też spoglądać na serie towarzyszące.
Oczy na…
Bahrajn to tor, na którym odbywały się przedsezonowe testy w tym roku. Obiekt ten, podobnie jak Barcelona, jest uważany za mocno miarodajny o ile chodzi o odzwierciedlanie osiągów bolidów.
Wielu ekspertów i niektórzy kierowcy (np. George Russell) uważa, iż dopiero w Bahrajnie zobaczymy prawdziwą przewagę McLarena, która ma być znacznie większa niż to, co zobaczyliśmy w Australiij, Chinach czy Japonii.
Wiele ekip liczy na nowe otwarcie w Bahrajnie – na torze, na którym już w tym roku jeździli i na który mają ustawienia, a zachowanie opon ich nie zaskoczy. Wśród nich są na pewno Aston Martin i Alpine. Ten drugi zespół nie zdobył jeszcze punktów w tym sezonie – jako jedyny w stawce.
Odbudować chcą się też kierowcy, którzy nie zaliczyli takiego startu, na jaki liczyli. Lewis Hamilton liczy na to, iż naprawiona zostanie podłoga w jego aucie, a Carlos Sainz, iż wreszcie dogada się z bolidem Williamsa.
To będzie też istotny wyścig dla debiutantów, którzy dostaną szansę jazdy po znanym im obiekcie. Jeden z nich – Oliver Bearman – będzie musiał pauzować w 1. treningu bowiem w jego bolidzie pojedzie nowy kierowca rezerwowy Haasa, Ryo Hirakawa.
Debiut?
Patrząc na prognozy pogody, nie widać na nich zagrożenia deszczem, ale jest inne ryzyko – upału. Temperatury mają grubo przekraczać 30 stopni, a to może zmusić dyrektora wyścigu do ogłoszenia tzw. heat hazard. Wówczas do gry wejdzie nowy system chłodzenia kierowców, a zatem specjalnych strojów chłodzących kierowców by lepiej znosili upał.
Czyżbyśmy mieli w ten weekend doczekać się debiutu nowego systemu chłodzenia kierowców w Formule 1?
Upały mają być ogromne… Sytuację “uratować” mogą wieczorne godziny rozgrywania sesji.#F1 #F1pl #ViaF1 #Elevenf1 #BahrainGP #GPBahrajnu pic.twitter.com/EzEGFQf8iU
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 7, 2025
F3
W Bahrajnie pojadą też serie towarzyszące – Formuła 2 i Formuła 3. My uważnie będziemy spoglądać na tę drugą serię, w której pojedzie Roman Biliński. Polak punktował w pierwszych dwóch wyścigach sezonu, stając na podium i teraz liczymy na to, iż kierowca Rodina znów pokaże się ze świetnej strony.
Niedawno odbywały się testy F3 w Bahrajnie, na których jego ekipa była naprawdę mocna i liczymy na powtórzenie tych osiągów.
Klasyfikację Formuły 3 w okresie 2025 znajdziecie tutaj.
Harmonogram
Piątek, 11 kwietnia:
godz. 8:45 – 9:30 – 1. trening Porsche Carrera Cup Middle East
godz. 9:55 – 10:40 – Trening F3
godz. 11:05 – 11:50 – Trening F2
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening Formuły 1
godz. 15:00 – 15:30 – Kwalifikacje F3
godz. 15:55 – 16:25 – Kwalifikacje F2
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening Formuły 1
godz. 18:30 – 19:15 – 2. trening Porsche Carrera Cup Middle East
Sobota, 12 kwietnia:
godz. 11:05 – 11:35 – Kwalifikacje Porsche Carrera Cup Middle East
godz. 12:15 – 13:00 – Sprint F3 (19 okrążeń/40 minut)
godz. 14:30 – 15:30 – 3. trening Formuły 1
godz. 16:15 – 17:05 – Sprint F2 (23 okrążenia/45 minut)
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje Formuły 1
godz. 19:45 – 20:15 – 1. wyścig Porsche Carrera Cup Middle East
Niedziela, 13 kwietnia:
godz. 10:45 – 11:15 – 2. wyścig Porsche Carrera Cup Middle East
godz. 11:55 – 12:45 – Główny wyścig F3 (22 okrążenia/45 minut)
godz. 13:25 – 14:30 – Główny wyścig F2 (32 okrążenia/60 minut)
godz. 14:00 – 15:00 – Parada kierowców
godz. 17:00 – 19:00 – Wyścig Formuły 1 (57 okrążeń/120 minut)
Przydatne
Klasyfikacje generalne Formuły 1
Pojedynki zespołowe w F1
Wykorzystanie elementów silnika w F1
Punkty karne kierowców F1