Zwycięstwo i drugie miejsce – taki bilans pierwszej rundy Mistrzostw Porsche Esports Sprint Challenge Poland sprawił, iż Przemysław Lemanek zdobył najwięcej punktów podczas zmagań na Hockenheimringu. Zawodnik Drago Racing ma dzięki temu aż dwanaście punktów przewagi nad Mateuszem Łuczakiem z Apex One.
W trakcie sezonu mistrzowskiego najważniejszego w Polsce cyklu simracingowego kwalifikacje przebiegają w formacie superpole – każdy kierowca ma do przejechania jedno, samotne okrążenie decydujące o ustawieniu na starcie do pierwszego wyścigu. W takich warunkach najlepiej poradził sobie duet Drago Racing – Przemysław Lemanek i Jakub Maciejewski. Bezpośrednio za nimi ustawił się obrońca tytułu Jerzy Glac (Wiliams Esports Academy).
Po starcie Glac wcisnął się między dwójkę z pierwszego rzędu. Z tyłu doszło do kolizcji w pierwszym zakręcie. Sędziowie uznali, iż jest to sprawka Piotra Śmiałka (Apex One Black). Do kolejnego zamieszania doszło w nawrocie – tam nie zdążył wyhamować Kamil Grabowski (Williams Esports Academy) wjeżdżając w Śmiałka, jednak on sam najwięcej na tym stracił.
Na trzecim okrążeniu próbę odzyskania drugiej pozycji podjął Maciejewski. Na chwilę znalazł się przed Glacem, ale nie wyrobił się w zakręcie, dał jednak radę pozostać przed chcącym to wykorzystać zwycięzcą Kwalifikacji PESCP Danielem Librontem (Apex One Blue).
W drugiej połowie wyścigu Maciejewski raz po raz próbował wyprzedzić Glaca. To wykorzystał Przemysław Lemanek by odjechać na prawie cztery sekundy od goniącej go grupy. Jerzy Glac dowiózł do mety drugie miejsce, a w pierwszej piątce znaleźli się jeszcze Jakub Maciejewski, Daniel Libront oraz Mateusz Łuczak (Apex One Black).
Z pierwszej pozycji do drugiego wyścigu ruszał Nikodem Wierzbicki (Drago Racing 69). Lepszy start miał jednak ruszający obok Patryk Witkowski (Apex One Purple) i to on objął prowadzenie. Przed Wierzbickiego chciał także awansować Konrad Żerebiec (Apex One Red), ale w jego przypadku dał radę się obronić. Lepiej poszło kolejnemu z reprezentantów ekipy w czarno-białych Porsche Piotrowi Śmiałkowi.
Z biegiem czasu Wierzbicki zaczął osuwać się w głąb stawki. Dopiero w drugiej połowie wyścigu wspinać się w tabeli zaczął Lemanek.
Do poważnych przetasowań doszło na trzynastym okrążeniu. Jakub Maciejewski kompletnie przestrzelił dohamowanie zaskakując przede wszystkim prowadzącego Witkowskiego. Lecące Porsche w barwach Drago Racing na szczęście nikogo z sobą nie zabrało, ale wystarczająco spowolniło część zawodników. W gronie liderów pozostali Łuczak, Witkowski, Glac i Śmiałek. Dwie i pół sekundy za nimi znajdował się jednak Lemanek. Ostatni z tej grupy wypadł jednak z walki o podium ze względu na karny przejazd przez aleję serwisową.
Łuczak odjechał od reszty, a za to Lemanek na przestrzeni niecałych dwóch okrążeń nadrobił całą swoją stratę. Na ostatnim okrążeniu zwycięzca pierwszego wyścigu planował atak dający mu co najmniej trzecie miejsce, ale w niezamierzony sposób pomógł mu Witkowskiego – minimalnie opóźnione dohamowanie sprawiło, iż pojechał szeroko wypychając jednocześnie Glaca, a na optymalnej linii jazdy pozostał Lemanek mijając ich obu.
Wspieramy polski simracing!
Organizatorem i promotorem turnieju Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2023 jest zespół Ragnar Simulator. Głównym sponsorem tegorocznej kampanii jest Porsche Polska, zaś platforma iRacing zapewnia wsparcie techniczne. Za promocję medialną odpowiadają Onet, Przegląd Sportowy, Motowizja, portal ŚwiatWyścigów.pl i redakcja Rally and Race! Na naszej stronie internetowej znajdziecie obszerne relacje i wywiady z zawodnikami, zaś na łamach papierowego kwartalnika podsumujemy i ocenimy przebieg czwartego sezonu PESCP. Jesteśmy dumni, iż włodarze mistrzostw ponownie obdarzyli nas swoim zaufaniem. Cieszymy się, iż znów przyczynimy się do promocji motorsportu w… wirtualnym wydaniu!
Komplet informacji o Porsche Esports Sprint Challenge znajdziecie na stronie mistrzostw. Zachęcamy też do odwiedzenia mediów społecznościowych PESCP i Ragnar Simulator. Po więcej wiadomości ze świata esportu oraz simracingu zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!