Promocja Polski przez sport w działaniach Polskiej Organizacji Turystycznej

1 godzina temu

Misją Polskiej Organizacji Turystycznej jest m.in. wspieranie ważnych dla polskiej turystyki i gospodarki projektów sportowych, dlatego też od wielu lat sport i turystyka idą w parze w działaniach prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną.

Sportowe emocje w połączeniu z poznawaniem bogatego dziedzictwa kulturowego naszego kraju i legendarną polską gościnnością stanowią nieocenioną wartość dla promocji Polski na arenie międzynarodowej.

Tour de Pologne to ogromne sportowe przedsięwzięcie logistyczne, o międzynarodowym prestiżu i znakomitej oprawie medialnej

Już prawie dwie dekady Polska Organizacja Turystyczna wraz z Lang Team promuje nasz kraj, pokazując milionom widzów na całym świecie piękne polskie krajobrazy oraz wyjątkowe atrakcje turystyczne. Każdego roku POT towarzyszy zmaganiom kolarzy w trakcie Tour de Pologne, a Lang Team dokłada starań, by jak najpiękniej zaprezentować nasz kraj. Tour de Pologne to ogromne sportowe przedsięwzięcie logistyczne, o międzynarodowym prestiżu i znakomitej oprawie medialnej. Dzięki temu, wszystkie miasta, przez które przejeżdża peleton, mają szansę zaprezentować swoje najwspanialsze atrakcje szerokiej grupie odbiorców w Polsce i na świecie, zachęcając tym samym do podróży turystycznych, których celem będzie właśnie Polska.

Wspaniale wykorzystane do promocji Polski były także Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012. Wątek ten towarzyszył praktycznie wszystkim działaniom POT realizowanym w latach 2011-2012. Także wtedy w trakcie słynnych targów turystycznych ITB w Berlinie był motywem przewodnim spektakularnej kreacji Tomasza Bagińskiego oraz choreografii Agustina Egurroli.

W projekcie „Polska. Więcej niż myślisz”, promowanym w 11 europejskich krajach wzięli udział popularni polscy sportowcy

Jednym z najważniejszych projektów, który wystartował w 2024 roku z inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki, we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną była ogromna kampania promująca Polskę za granicą. W projekcie „Polska. Więcej niż myślisz”, promowanym w 11 europejskich krajach wzięli udział popularni polscy sportowcy, między innymi: kolarka, zwyciężczyni Tour de France, Katarzyna Niewiadoma i koszykarz grający w lidze NBA, Jeremy Sochan. Koszt kampanii wyniósł 55 mln złotych. Projekt osiągnął rekordowe zasięgi w największych europejskich mediach. Badania przeprowadzone pod koniec 2024 roku potwierdziły, iż pomysł na wykorzystanie wizerunku sportowców do promocji Polski był trafiony. Osoby, które widziały kampanię, były znacznie bardziej skłonne odwiedzić Polskę niż ci, którzy jej nie widzieli.

Do Polski – mimo zawirowań politycznych i gospodarczych ostatniego ćwierćwiecza – przyjeżdża coraz więcej turystów. W 2024 roku było ich 19,7 mln, co plasuje nasz kraj w pierwszej dwudziestce najczęściej odwiedzanych destynacji turystycznych świata.

Więcej: https://www.pot.gov.pl/pl
Idź do oryginalnego materiału