Project Simracing – „przesiadka” na asfalt w lidze EA Sports WRC

rallypl.com 2 dni temu

Pierwsza część sezonu X ligi Project Simracing rozegrana była na luźnych nawierzchniach. Po zimowym otwarciu, kierowcy zmierzyli się z dwoma rajdami szutrowymi. Pierwsze trzy rundy były bardzo wymagające ze względu na długość, jak i warunki atmosferyczne. Miejmy nadzieję, iż zawodnicy będą mogli złapać trohcę oddechu w drugiej, niemal w całości asfaltowej części sezonu.

W drugiej części sezonu na kierowców czekają 3 rajdy asfaltowe i jeden, bardzo szybki, szutrowy. Na pierwszy ogień zawodnicy zmierzyli się z Rajdem Japonii. Pogoda tym razem sprzyjała, bowiem rajd został zorganizowany latem, a na trasę nie spadła ani jedna kropla deszczu.

Ścisk” na szczycie klasyfikacji generalnej

Z szutrowej części sezonu jako lider „wyjechał” Kansik96. Jednakże, Tomasz Ciborek, mimo niewystartowania w pierwszej rundzie, zaczał coraz mocniej deptać po piętach obecnemu liderowi, wygrywając rywalizację w Meksyku i Portugalii. Nie inaczej było po przesiadce na asfalt, bowiem Tomasz Ciborek w Japonii odniósł swoje trzecie zwycięstwo z rzędu! Walka na szczycie „generalkI” jest bardzo zacięta, ponieważ przewaga Kansika nad drugim Tomaszem stopniała do zaledwie 2pkt!

Po wpadce w Portugalii, do znakomitej formy powraca urzędujący mistrz Project Simracing, dj_sasek. Jego strata do Ciborka wyniosła w Japonii 15 sekund. Do wyniku udało się także „dołożyć” 1pkt. za trzecie miejsce na Power Stage, gdzie walka była bardzo wyrównana, bowiem pierwsza trójka zmieściła się w zaledwie 0.5s! Świetna jazda pozwoliła saskowi na awans na 5. Miejsce w „generalce” ze stratą 27pkt., ale szanse na obronę mistrzostwa nie są wcale przekreślone.

Do Project Simracing dołączają kolejni ligowi debiutanci, znani na scenie simracingowej. Kolejnym z nich jest Patryk Gerber. Startujący dopiero od Rajdu Japonii Patryk pokazał doskonałe tempo w swoim debiucie, zajmując trzecią lokatę. Jego strata do drugiego miejsca wyniosła zaledwie 2 sekundy, więc możemy liczyć na kolejnego kandydata do zajmowania wysokich miejsc w kolejnych rundach.

Powroty do pierwszej „dziesiątki”

Obecny lider Mistrzostw, Kansik96 zajął w Japonii czwarte miejsce. Udało się jednak „podreperować” sytuację punktową, bowiem do 22 punktów za rajd, dołożył 2 „oczka” za drugie miejsce na Power Stage. Piąte miejsce zajął Daterix, cały czas liczący się w walce o prowadzenie w „generalce”. Jego strata do lidera wynosi tylko 8 punktów. Na asfaltach swoje tempo odnalazł ThePatrickyo, który w Japonii zajął szóstą lokatę. Jego strata do zwycięzcy wyniosła jednak niespełna minutę. Z „dziesiątki”, niezależnie od nawierzchni, nie wypada od począktu raf3105, siódmy w Japonii. Przesiadka na nielubiany przez Captaina Slowa asfalt nie odbiła się negatywnie na jego tempie, ponieważ po 12. miejscu w Portugalii powrócił on do pierwszej 10., zajmująć w Japonii ósmą lokatę. Na dziewiątym miejscu rywalizację zakończył Skil625, po raz pierwszy w okresie plasując się w pierwszej „dziesiątce”. Tę zamknął Kawulok111.

Do rajdu przystąpiło 30. zawodników, a metę ujrzało 27. z nich.

Walka o podium w klasyfikacji zespołowej w Project Simracing

W Japonii, po raz drugi w sezonie, najlepiej zespołowo wypadł zespół Orange Arrows. „Pomarańczowi” zdobyli łącznie 42 punkty, głównie za sprawą powrotu do czołówki dj_saska. Warto wspomnieć o bardzo dobrym, jak na tle tych pokazywanych wcześniej, wyniku fozzgena. Rywalizację w Kraju Samurajów zakończył on na 14. lokacie, zdobywając 7 punktów. Tuż za nim, z jednym punktem mniej, na mecie zameldował się MariuszBee. Zespół awansuje tym samym na trzecią lokatę w „generalce” z jednym punktem straty do drugiego miejsca.

Drugie miejsce w azjatyckiej rundzie przypadło niekwestionowanym liderom. Dwóch i Pół Rajdowca WRT zdobyło łącznie 35pkt. Najwyżej punktował naturalnie Daterix (20pkt.). Sporo punktów zdobył także Captain Slow (14pkt.), a wynik uzupełnił jednym punktem Electrician6000V, 21. na mecie. Team utrzymuje 37-punktowe prowadzenie w „generalce”.

Trzecia lokata przypadła Hybrid Instinct Rally Team. Na najlepszy w sezonie, 28-punktowy wynik złożyły się punkty zdobyte przez: ThePatrickyo (18pkt. za 6. miejsce), Wolfa24h (9pkt., 12. lokata), oraz Chada_MC, który za 25. miejsce powiększył wynik zespołowy o jedno „oczko”. Pozwoliło to zespołowi na odbicie się od dna klasyfikacji i uplasowanie się na 6. miejscu w tejże.

Także z dwudziestoma ośmioma punktami, zakończyli rajd kierowcy Redlining Engines. Najwyżej punktował siódmy raf3105 (16pkt.), wspierany przez dziesiątego Kawuloka111 (11pkt.), oraz dzielnie walczącego oolbap1, który za przedostatnią lokatę zdobył 1 punkt. „Czerwoni” dzięki dobremu wynikowi awansowali na drugie miejsce w „generalce” po Rajdzie Japonii.

Po raz drugi z rzędu, zespołowo na piątym miesjcu metę osiągnął zespół Green Torino. Trzynasty ValtteriB dowiózł do mety 8pkt, a 16. i 18. Olex i Kraju1997 zdobyli odpowiednio 5 i 3 punkty. Taki wynik pozwala na utrzymanie przedostatniej lokaty w klasyfikacji.

Nieco lepiej niż w Portugalii zaprezentował się Purple Sector. Purpurowy zespół w Japonii zdobył łącznie 13 punktów. Aż 12 z nich przywiózł do mety Skil625. Jeden „dorzucił” CAst0r. Adixon odpadł z rywalizacji na czwartym odcinku specjalnym.

Po świetnym początku sezonu, na siódmej zaledwie lokacie uplasował się team Fastblack. 10 punktów do mety przywiózł Crift98, a wynik uzupełnił dwoma punktami Shieryff. Odpadnięcie Goscia185 na OS4 przyczyniło się do spadku na 4. pozycję w „generalce”.

Kiepsko na tle wyników osiąganych w tym sezonie zaprezentował się team ODCINA. Mimo kompletu kierowców na mecie, udało się zdobyć zaledwie 6 punktów. 17. Xalion zdobył 4 „oczka”, a 20 ponpon. i 24. Switch przywieźli do mety po jednym punkcie. Oznacza to spadek na 8. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Jeśli chesz dołączyć do zabawy, możesz to zrobić już dziś. Wystarczy odwiedzić nasz discord https://discord.gg/uhuMgb9HaK

Idź do oryginalnego materiału