Nie sposób odnieść się wrażeniu, iż nowoczesne samochody są niepotrzebnie mocno skomplikowane. Po części możemy winić za to producentów, po części Unię Europejską, a po części… klientów. Wszak wielu z nas nie interesuje dziś silnik jaki znajduje się pod maską, ale duża liczba ekranów, tabletów i funkcji. Ten Citroen będzie jednak idealny dla tych, którzy tęsknią za nieco prostszą motoryzacją, a przy tym jest wystarczająco nowoczesny, aby nic mu nie brakowało.
Wymierająca klasa samochodów
Miejskie samochody są coraz rzadszym okazem w portfolio producentów. Wynika to z wielu różnych czynników, ale najważniejszym wydają się być pieniądze. Mnogość wielu obowiązkowych systemów, asystentów, skomplikowane silniki i układy napędowe. Wszystko to kosztuje i niestety, ale w najmniejszych, a zatem również najtańszych samochodach, po prostu nie broniło się finansowo. Dziś taki Citroen musiałby kosztować krocie. Poza tym, klienci wolą crossovery i SUV-y.
Ale wciąż istnieje spore grono osób, które nie są zainteresowane samochodami o podwyższonym prześwicie. Zdają się także nie być zainteresowani wszechobecnymi tabletami, czy napędami hybrydowymi. jeżeli jesteście jednymi z nich, ten Citroen będzie dla was idealny. Jest wystarczająco nowoczesny, aby mieć wszystko co trzeba do komfortowego i bezpiecznego podróżowania. A jednocześnie nie ma wszystkich „gadżetów” i wodotrysków, które czynią jazdę nowoczesnymi samochodami upierdliwą.
Citroen DS3 – wygląda i jeździ fantastycznie
Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2011 roku i od tego czasu pierwszy i jedyny właściciel przejechał nim tylko 6 250 kilometrów. Samochód jest więc praktycznie nowy. Do tego ma całkiem spory jak na dzisiejsze czasy silnik o pojemności 1,6 litra, generujący 120 koni mechanicznych. Do tego wszystkiego Citroen jest lekki, więc jazda będzie dynamiczna i ekonomiczna.
Fanom rajdów tego samochodu nie trzeba przedstawiać. DS3 święcił sporo triumfów na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata, a sam Robert Kubica za jego kierownicą sięgał po tytuł WRC2. Oczywiście, cywilna wersja nie ma wiele wspólnego z rajdową, ale… spójrzcie tylko na klasyczne i dynamiczne linie tego samochodu. Mimo 13 lat na karku, ten Citroen wciąż wygląda naprawdę rewelacyjnie.