Ta Honda to SUV dla tych, którzy nie lubią półśrodków. Dla tych, którzy cenią sobie dużą moc i jednocześnie dobre adekwatności terenowe. Jest to samochód potężny, oferujący wręcz sportowe osiągi. Natomiast bez większego problemu poradzi sobie też w trudnych warunkach. W Polsce nie jest zbyt popularny. Ba – wiele osób mogło choćby o nim nie słyszeć. Można natomiast kupić go dziś w całkiem niezłej cenie.
To jest SUV dla wymagających…
Honda Pilot to SUV, który łączy w sobie cechy samochody sportowego, osobowego, terenowego i użytkowego. Mam wrażenie, iż segment SUV narodził się po to, aby na drogach pojawiały się właśnie takie auta. Tylko, że… w odmianie plus. Jeszcze większy, jeszcze mocniejszy, jeszcze lepiej radzący sobie w terenie. Model trafił na rynek w 2002 roku. Należy tutaj doprecyzować, iż na rynek konkretny, bo amerykański. Japońska marka projektowała model Pilot właśnie z myślą o amerykańskiej rodzinie. I to już… całkiem sporo nam mówi.
Być może to trochę stereotypowe myślenie, natomiast nie wzięło się ono znikąd. Amerykanie kochają duże samochody z dużymi silnikami o dużej mocy. Oczywiście nie wszyscy – nie ma sensu tutaj w ten sposób generalizować. Natomiast te stereotypy nie wzięły się znikąd. Na przestrzeni lat na rynku pojawiały się kolejne generacje. Natomiast Honda Pilot nie zmieniała swojego charakteru. Jedną z jej największych zalet była zawsze przestrzeń wewnątrz. Wiadomo – musi być wygodnie i komfortowo. I w przypadku modelu Pilot oczywiście było.
Moc to parametr podstawowy…
Napęd na cztery koła i moc grubo przekraczająca 200 koni mechanicznych to w przypadku Pilota absolutny standard. Honda była, jest, po prostu bardzo mocna. To samochód, który łączy w sobie cechy sportowego i terenowego. Osobowego, a jednak też użytkowego. Użytkownicy chwalą sobie tutaj również układ jezdny, czy wyposażenie. Podkreślmy, to samochód przeznaczony na rynek amerykański. Musi więc być „na bogato”. Auto nie może być tylko środkiem transportu, ale też pewnego rodzaju centrum rozrywkowo-multimedialnym.
Samochód pojawiał się w Europie, również w Polsce, oczywiście za sprawą prywatnego importu. Jak prezentują się jego ceny w naszym kraju? jeżeli chodzi o roczniki 2020-2021, można dziś kupić Hondę Pilot za około 100 tysięcy złotych. Przykładowy egzemplarz – z 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 280 koni, z 2021 roku, z przebiegiem niecałych 35 tysięcy kilometrów – kosztuje dziś 117 tysięcy. Cena wydaje się całkiem niezła. Szczególnie w sytuacji, jeżeli ktoś potrzebuje takiego samochodu. Większego i mocniejszego, niż standardowy europejski SUV.