Bologna wróciła do Ligi Mistrzów po 60 latach przerwy. Wtedy Bologna rywalizowała w eliminacjach w okresie 1964/95, a teraz gra w fazie ligowej, tuż po rewolucji tych rozgrywek. W poprzednim sezonie Bologna była jednym z objawień w czołowych ligach europejskich, a zespół, wówczas prowadzony przez Thiago Mottę, zajął piąte miejsce w Serie A. - Nie boję się o tym mówić, iż w ciągu kilku lat chcę grać w czołowym klubie Europy. Chcę zdobyć jak najwięcej minut, jestem gotów grać w pierwszym składzie Bolonii - mówił nam Kacper Urbański w grudniu zeszłego roku.
REKLAMA
Zobacz wideo Tylko tak można ocenić reprezentację Polski Michała Probierza. „Kibice zapominają."
Czytaj także:
Lewandowski i Szczęsny złapani przez "wampiry z UEFA"
Bologna rozpoczęła fazę ligową Ligi Mistrzów od bezbramkowego remisu z Szachtarem Donieck - tam Łukasz Skorupski obronił rzut karny Heorhija Sudakowa - oraz porażki 0:2 z Liverpoolem na Anfield. Latem br. Bologna stała się jeszcze bardziej "polska", bo do zespołu Primavery (U-19) dołączył Jan Łabędzki z ŁKS-u.
W czwartek dowiedzieliśmy się, iż jedna z polskich firm będzie sponsorować Bolonię w trakcie trwającego sezonu.
Polska firma kryptowalutowa sponsorem Bolonii. "Przełamywać kryptowalutowe stereotypy"
Z mediów dowiedzieliśmy się, iż nowym sponsorem Bolonii została polska platforma kryptowalutowa o nazwie zondacrypto. Logotyp tej firmy pojawi się na bandach LED przy domowych spotkaniach Bolonii, na wirtualnych ledach, a także na stadionie i w bazie treningowej klubu. "Innowacja i pasja są fundamentami naszej strategii. kooperacja z klubem o tak bogatej historii, jak Bolonia FC 1909, pozwoli nam docierać z przekazem edukacyjnym i przełamywać kryptowalutowe stereotypy poprzez sport na jeszcze większą skalę" - mówi Przemysław Kral, dyrektor generalny zondacrypto.
"Czwarta już kooperacja w Serie A, jednej z najlepszych lig świata, jeszcze bardziej wzmocni naszą widoczność na rynku włoskim i międzynarodowym, za sprawą występów drużyny z Bolonii w Lidze Mistrzów" - dodał Kral, cytowany przez portal fxmag.pl. Na konferencji prasowej ogłaszającej tę współpracę pojawił się Łukasz Skorupski. Umowa między zondacrypto a Bolonią została zawarta na sezon 24/25.
Czytaj także:
Bałaganu w klubie I ligi nie ma końca. Niewiarygodne, co robi prezes
Warto dodać, iż ambasadorami firmy zondacrypto są Wojciech Szczęsny i Giorgio Chiellini. Zondacrypto współpracuje m.in. z Juventusem, Atalantą Bergamo, Parmą Calcio, Rakowem Częstochowa oraz Pogonią Szczecin. Polska firma jest też sponsorem Tour de Pologne, Giro d'Italia czy Magdaleny Fręch, 24. zawodniczki w rankingu WTA.
Zondacrypto to firma, która jest liderem kryptowalut w regionie Środkowo-Wschodniej Europy i działa na rynku od 2014 r. "Zondacrypto posiada licencje operacyjne w krajach takich jak Włochy, Szwajcaria, Litwa, Słowacja, Kanada oraz Estonia. Giełda może się pochwalić imponującą liczbą ponad 1,3 miliona aktywnych użytkowników, których działania w latach 2021-2024 przyniosły przychody rzędu 37 milionów euro" - czytamy.
Bologna zagra w kolejnym ligowym meczu z Genoą. To spotkanie odbędzie się w sobotę o godz. 15:00. W niektórych artykułach przedmeczowych Urbański jest awizowany w wyjściowym składzie Bolonii.