Umożliwi on też kibicom wspieranie Olimpijskiej Reprezentacji Polski, a także stworzy ekosystem wspierania polskich olimpijczyków w trakcie kariery (również urlopu macierzyńskiego) oraz po jej zakończeniu.
To pierwsza w historii kooperacja między branżą kryptowalut a olimpijską reprezentacją kraju. Umowa będzie obowiązywać w latach 2026-2028. Na jej mocy zondacrypto zostaje nie tylko Sponsorem Generalnym Polskiego Komitetu Olimpijskiego, ale też Oficjalną Giełdą Kryptowalut oraz Sponsorem Generalnym Olimpijskiej Reprezentacji Polski i Młodzieżowej Olimpijskiej Reprezentacji Polski na wszystkich występach – aż do Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles (Stany Zjednoczone), które odbędą się w lipcu 2028 roku.
W ramach współpracy możliwe stanie się też zwiększenie nagród dla polskich olimpijczyków – zostaną one podwojone w stosunku do nagród wypłacanych na poprzednich igrzyskach. Co ważne, dostaną je nie tylko medaliści, ale i ci, którzy zajęli miejsca od 4 do 8. Osobne nagrody przewidziano dla trenerów. Wsparciem finansowym zostaną też objęci sportowcy po zakończeniu kariery. Co niezwykle istotne, zondacrypto i PKOl będą też wspierać też olimpijki w okresie macierzyństwa.
Jak mówi naTemat.pl Przemysław Kral, prezes zondacrypto, nie mówimy tylko o czystym sponsoringu. Kierowana przez niego firma stała się partnerem technologicznym całego przedsięwzięcia.
– Partnerstwo technologiczne jest złożone i skomplikowane. Gdyby jakiś związek sportowy chciał stworzyć własny token, musiałby wydać bardzo duże pieniądze i poświęcić mnóstwo czasu – tłumaczy.
Mowa o tokenie TMPL, który będzie pierwszym na świecie tokenem olimpijskim. Powstanie on w ramach licencjonowanej infrastruktury zondacrypto i wdroży nowe, przejrzyste źródła finansowania sportów olimpijskich.
– Nasza infrastruktura, czyli token ZND jest oparty o rozwiązania, które mamy, wdrożyliśmy, wszystko trwało dwa lata. Dzięki temu jesteśmy w stanie teraz go niejako multiplikować, udostępnić Polskiemu Związkowi Olimpijskiemu w zaledwie kilka tygodni. Nad tokenem dla naszej reprezentacji pracowaliśmy nie dłużej niż trzy tygodnie. Ten czas i wysiłek to wartość dodana, "wczepiona" w token. To koszty, których już nie trzeba ponosić – tłumaczy Przemysław Kral.
Prezesa zondacrypto pytamy też, w jaki sposób Polski Związek Olimpijski będzie zarabiał na swoim tokenie. Przemysław Kral tłumaczy, iż PKOl otrzyma pulę tokenów, którą będzie mógł dowolnie wykorzystywać.
– Token będzie notowany na giełdach zewnętrznych, zatem PKOl będzie mógł go na przykład sprzedać i pobrać pieniądz fiducjarny. Będzie mógł zapłacić tym tokenem, będzie mógł przekazywać ten token sportowcom. Będzie mógł też przekazywać ten token jako nagrody w odpowiedniej wartości na dzień przekazania nagrody – wyjaśnia prezes Kral.
Dodaje, iż paliwem dla tego tokenu będzie cała "tokenomia" ZND, czyli już istniejącego natywnego ekosystemu tokenu zondacrypto, który jest dostępny na rynku, działa i świetnie funkcjonuje.
Pytamy też, czy token "olimpijski" skierowany jest bardziej do kibiców czy kogoś innego?
– Ten token na początku będzie notowany na co najmniej trzech giełdach. I przede wszystkim jest oczywiście skierowany do kibiców. Polski Komitet Olimpijski dostanie specjalną pulę, specjalną cenę, będzie mógł dzielić się z kibicami możliwością zakupu takiego tokena. Dlatego też oczywiście kibice będą stanowić też siłę napędową: będą mogli głosować, wybierać chociażby maskotkę. Możliwości jest mnóstwo – dodaje Przemysław Kral.
Przypomnijmy: dla zondacrypto nie jest to pierwsza kooperacja sportowa, ale o największym w tej chwili zasięgu. Giełda jest m.in. sponsorem tytularnym kobiecego zespołu kolarskiego Canyon//SRAM zondacrypto. Ponadto związana jest umowami sponsoringowymi z drużynami Raków Częstochowa, GKS Katowice, Wieczysta Kraków, Pogoń Szczecin, Dziki Warszawa, Bologna FC 1909, Parma Calcio, Atalanta Bergamo, AS Monaco FC, AS Monaco Basket, oraz szwajcarską drużyną hokejową HC Davos.
Ambasadorami marki zaś są m.in. Giorgio Chiellini, David Trezeguet, Valtteri Bottas, Tiffany Cromwell, Mattia Perin, Andrea Pusateri czy Szymon Ładniak. Jak podkreślał Kral podczas konferencji, zondacrypto daje w ten sposób paliwo napędowe polskiemu sportowi.
– W polskim sporcie nie brakuje talentów. Brakuje natomiast środków, by mogły w pełni rozwinąć skrzydła. Jako zondacrypto konsekwentnie dajemy paliwo polskiemu sportowi. Nasze logo było obok polskiego orła już podczas mistrzostw w kolarstwie szosowym. Teraz czas na kolejny krok – tworzymy inicjatywy technologiczne, które realnie wesprą reprezentujących nas sportowców. To pierwsza tego typu kooperacja branży kryptowalut ze sportem. I nie będą to tylko słowa, ale przede wszystkim konkretne czyny – mówi Przemysław Kral.
Co ze współpracy będą mieli kibice?
Jak mówi nam prezes Kral, fani zdobędą gadżety Olimpijskiej Reprezentacji Polski, ale także możliwość wstępu na ekskluzywne wydarzenia za pośrednictwem modułu aukcyjnego na platformie zondacrypto, który zostanie uruchomiony w przyszłym roku.
Przypomnijmy, iż w ramach współpracy z PKOl planowane również jest dodatkowe wsparcie finansowe dla olimpijczyków – premie za wyniki oraz inne świadczenia, jak wsparcie finansowe po zakończeniu kariery, czy podczas urlopu rodzicielskiego.
W Polsce zondacrypto ma już kilku swoich ambasadorów, między innymi dwie znakomite polskie kolarki i olimpijki: Katarzynę Niewiadomą-Phinney oraz Agnieszkę Skalniak-Sójkę, która uczestniczyła w konferencji razem z Janem Jackowiakiem, olimpijską nadzieją kolarstwa, brązowym medalistą tegorocznych mistrzostw świata juniorów w kolarstwie szosowym.
Olimpijska tokenizacja dopiero się rozkręca. Kolejnym chętnym do "stokenizowania" swojej działalności jest Polski Związek Kolarski, który podczas konferencji ogłosił przedłużenie współpracy z zondacrypto do Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles.
Niniejsza treść nie stanowi porady inwestycyjnej, porady finansowej, porady handlowej ani żadnego innego rodzaju porady i nie powinna być traktowana jako taka; zondacrypto nie rekomenduje kupna, sprzedaży ani posiadania jakiejkolwiek kryptowaluty. Inwestowanie w kryptowaluty wiąże się z wysokim stopniem ryzyka. Istnieje ryzyko utraty zainwestowanych środków z powodu zmian kursów wymiany kryptowalut. Niniejszy materiał marketingowy dotyczący kryptoaktywa nie został poddany przeglądowi ani nie został zatwierdzony przez żaden adekwatny organ w żadnym państwie członkowskim Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść niniejszego materiału marketingowego dotyczącego kryptoaktywa ponosi oferujący kryptoaktywo. Oferującym kryptoaktywo w postaci Tokena ZND jest BB Trade Estonia OÜ z siedzibą w Tallinie (Estonia), operator giełdy zondacrypto dostępnej pod adresem https://zondacrypto.com/pl/home. Kontakt z oferującym kryptoaktywo możliwy jest pod numerem telefonu: +48 884 570 061 (w godz. 12:00-18:00 w dniach roboczych) lub adresem mailowym: [email protected]. Dokument informacyjny w postaci Whitepaper dotyczący Tokena ZND został opublikowany pod adresem internetowym: http://assets.znd.co/token/pl/whitepaper.

2 godzin temu





![[Dogrywka] Historyczny wyścig ominie Kielce. „To była promocja naszego regionu"](https://www.emkielce.pl/media/k2/items/cache/a3e4c2e6ec3c0c783890a7bb2e44373b_XL.jpg)


![Senior na szlaku w Łodziskach. Pogoda jest zawsze dobra dla aktywnych [ZDJĘCIA]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/collage82.jpg)





