Już jutro Maciej Gładysz, Mateusz Kaprzyk, Karol Kręt, Tymek Kucharczyk, Kacper Sztuka wylecą do Holandii, gdzie z bliska będą przyglądać się działaniu zespołu Formuły 1 podczas weekendu wyścigowego.
Ci zawodnicy to podopieczni Akademii Orlen – głównego partnera zespołu AlphaTauri w Formule 1. Tymek Kucharczyk to kierowca GB3 Championship, Kacper Sztuka to zawodnik Włoskiej F4, Karol Kręt jeździ w Porsche Sprint Challenge, Mateusz Kaprzyk w European Le Mans Series, a Maciek Gładysz niedawno zakończył karierę kartingową i szykuje się do startów w Formule 4.
Dziś trzech z nich – Gładysz, Kręt i Kucharczyk – spotkało się z mediami i opowiedziało o emocjach przed swoją podróżą na Zandvoort. W briefingu uczestniczyła Iwona Hołod.
„Ci zawodnicy to przyszłość polskiego motorsportu, a my inwestujemy w młodych polskich sportowców. Budujemy rozpoznawalność naszej marki na świecie i Formuła 1, królowa motorsportu, jest motorem napędowym rozwoju tej rozpoznawalności. Inwestycja w sport to inwestycja w młodych sportowców. Mamy wewnętrzny obowiązek, aby za każdym kontraktem sponsorskim szło wsparcie dla młodych sportowców. To dbałość o kulturę fizyczną i inwestycja, która wróci do nas” – mówiła Kinga Fedorowska – dyrektor Marketingu Orlenu.
„Dla mnie najważniejszą rzeczą będzie praca profesjonalnych zespołów z ich kierowcami. Jak komunikują się z inżynierami, jak się zachowują. Dla mnie bardzo ważne będzie też zobaczenie pracy w Porsche Supercup. Ja na mojej drodze motorsportowej zdecydowałem się na auta zamknięte. Moim celem jest Porsche Supercup i o ile będę miał szansę tam pojechać, to będę chciał być przygotowany na to, co mnie tam czeka” – powiedział Karol Kręt.
„Nie mogę doczekać się zobaczenia, jak wygląda weekend wyścigowy F1 i F2 od wewnątrz. Będę miał możliwość porozmawiania z szefami zespołów, spotkania zawodników Formuły 1. To będzie niesamowite przeżycie – dodał Maciej Gładysz.
„Będę patrzył na przygotowanie się kierowców do wyścigu, jak wchodzą w trans przed wyjazdem na tor. Mam nadzieję, iż uda mi się zobaczyć prace nad bolidem, nad zmianami ustawień. Samo doznanie, iż będziemy w miejscach dostępnych ograniczonej liczbie osób będzie czymś niesamowitym” – stwierdził Tymek Kucharczyk.
Nagranie briefingu prasowego z udziałem naszych kierowców zobaczycie poniżej:
– Od kilku lat prowadzimy dynamiczną ekspansję międzynarodową w obszarze handlu detalicznego i rozbudowy sieci stacji paliw. Po sfinalizowaniu zakupu 266 stacji w Austrii nasi klienci będą mogli korzystać z ponad 3400 takich obiektów w 7 krajach Europy. Ważnym elementem tego procesu jest konsekwentnie prowadzony rebranding, który wspieramy między innymi dzięki współpracy ze Scuderia AlphaTauri. Formuła 1 jest efektywną platformą do prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych. W ramach zaangażowania w motorsport najważniejsze jest dla nas także wsparcie utalentowanych młodych kierowców i motocyklistów. Chcemy, żeby rozwijali się i zdobywali cenne doświadczenie na torach całego świata, tak aby w przyszłości mogli zasilić szeregi czołowych zespołów w najbardziej prestiżowych seriach wyścigowych i dumnie reprezentować Polskę – mówi Adam Burak, Członek Zarządu ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.
Akademia ORLEN Team już od 10 lat jest przestrzenią, w ramach której najzdolniejsi młodzi zawodnicy motorsportu otrzymują wsparcie finansowe. Jednymi z pierwszych uczestników tego programu byli Maciej Giemza czy Jakub Przygoński, którzy wielokrotnie reprezentowali ORLEN Team podczas słynnego Rajdu Dakar.