Najnowsza rajdowa odmiana Alpine A110

rallyandrace.pl 1 tydzień temu

Reaktywowana przez Renault marka Alpine ma wielkie plany rozwoju swojej oferty. Od 2017 roku firma wypuściła jednak tylko jeden model – A110, który doczekał się niezliczonych wersji. Najnowsza z nich niedługo wyruszy na rajdowe trasy.

Chodzi o Alpine A110 Rallye GT+, które zadebiutuje w ten weekend podczas Rallye Antibes Côte d’Azur. Samochód został zbudowany przez warsztat Signatech, który był odpowiedzialny również za poprzednią wersję A110 Rally, a także wyścigowe modele GT4 i Cup.

W przeciwieństwie do swojego poprzednika, zgodnego z przepisami FIA R-GT, A110 Rallye GT+ został zbudowany według zasad francuskiej kategorii GT Plus, gdzie za rywala będzie miał chociażby Porsche 911. Ta klasa występuje również w Hiszpanii oraz krajach Beneluxu.

Samochód został homologowany w środę i jest już możliwy do zamówienia zarówno w formie gotowego auta jak i pakietu części do A110 Rally. Pierwszym klientem jest Raphaël Astier, który wystartuje w najbliższy weekend w Rallye Antibes Côte d’Azur.

Nowy model będzie można odróżnić gołym okiem od poprzednika. GT+ ma bowiem nowy przedni zderzak oraz tylne skrzydło z włókna węglowego. Zmiany zewnętrzne mają wpływ nie tylko na aerodynamikę, ale również poprawę pracy układu chłodzenia – kanał z włókna węglowego kieruje teraz powietrze do chłodnicy zamontowanej odwrotnie.

Było to potrzebne z powodu poprawy osiągów silnika. Inżynierowie Signatech pracowali nad poprawą krzywej momentu obrotowego oraz wydłużeniem trzech najwyższych biegów w celu poprawy osiągów. 1,8-litrowy silnik generuje teraz 330 KM dzięki nowemu intercoolerowi, kolektorowi dolotowemu, wydechowi, a także nowej turbosprężarce. Hamulec ręczny jest opcjonalnym dodatkiem, podobnie jak zestaw oświetlenia, niektóre elementy wyposażenia wnętrza czy niebieski lakier.

Alpine A110 Rallye GT+ – specyfikacja techniczna

– Silnik turbo 1,8l; 320 do 330 KM (w zależności od paliwa)
– 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów
– Dyferencjał z ograniczonym poślizgiem
– Regulowany system anti-lag
– Programowalna kontrola trakcji (sześć poziomów i kontrola startu)
– Amortyzatory ALP Racing Suspensions
– Regulowane stabilizatory
– Czterotłoczkowe zaciski Brembo z przodu i z tyłu
– System hamulcowy Bosch Motorsport z ABS
– Niestandardowy hamulec ręczny
– Kierownica z zintegrowanymi przyciskami i wyświetlaczem; łopatki zmiany biegów XAP
– Klatka bezpieczeństwa zatwierdzona przez FIA
– Niestandardowe fotele kubełkowe + 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt
– Bezpieczny zbiornika paliwa FIA FT3 o pojemności 72 litrów
– Waga: 1100 kg

Cena kompletnego samochodu to 205 tysięcy euro plus VAT, natomiast ulepszenie rajdówki R-GT to wersji GT+ będzie kosztować 35 tysięcy.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału