Najlepsza i najpiękniejsza Honda ostatnich lat jest dziś dużo tańsza. Polacy uwielbiają ten model

4 godzin temu

Honda cieszy się w naszym kraju znakomitymi opiniami od wielu lat. Wpływ na to mają m.in. takie modele, jak ten. Przepiękne, emocjonujące, dynamiczne, agresywne. Świetny design, osiągi, legendarne silniki – to wszystko sprawia, iż japońska marka ma w Polsce – i nie tylko – rzeszę wiernych fanów. Według wielu osób, ten model to najpiękniejsze i najlepsze dzieło Hondy w ostatnich latach. I chyba wypada się z tym zgodzić.

Oto Honda, która wywróciła rynek do góry nogami

Kiedy ta Honda pojawiła się na rynku, wiele osób wręcz zaniemówiło. Można stwierdzić, iż wprost perfekcyjnie wpisuje się on złotą erę nowoczesnych hothatchy. Civic dziesiątej generacji w odmianie Type-R to arcydzieło pod wieloma względami. Rozpoczynając na samym wyglądzie, który jest absolutnie oszałamiający. To esencja samochodu sportowego, w której wszystko jest na swoim miejscu. Wystarczyło spojrzenie i wiele osób było gotowych na ten zakup. Trochę tak, jak w popularnym memie „shut up and take my money”.

fot. Honda

I choć sam wygląd wielu osobom tutaj wystarczy, Honda Civic X Type-R ma oczywiście do zaoferowania o wiele więcej. Pod maską znajduje się tutaj 2-litrowa jednostka i-VTEC Turbo, która generuje 320 koni mechanicznych mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tutaj 5,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 272 km/h. Dodajmy, iż przy tym wszystkim Civic jest samochodem bezpiecznym, który w testach Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Poezja w każdym ruchu

Na portalu „Autocentrum” nowoczesny Type-R ma średnią ocenę na poziomie 4,7 na 5. Nie trzeba tłumaczyć, jak dobra jest to ocena i jak bardzo przewyższa cały ten segment. Najczęściej wymieniane zalety sprawiają, iż wiele osób może wpaść w osłupienie. Po pierwsze – układ jezdny. Civic prowadzi się znakomicie, jest reaktywny, daje euforia z poruszania się choćby przy małych prędkościach. Układ jest tak dobry i precyzyjny jak w najlepszych autach sportowych. Natomiast dwie kolejne zalety – niskie koszty utrzymania oraz bezawaryjność. Na dobrą sprawę nie trzeba dodawać niczego więcej.

fot. Honda

Trzeba natomiast poruszyć jeszcze jedną, fundamentalną kwestię. Ile kosztuje dziś Honda Civic X Type-R z potężnym silnikiem o mocy 320 koni mechanicznych? Najtańsze wystawione w tej chwili na sprzedaż modele to przedział cenowy pomiędzy 110 a 120 tysięcy złotych. I co tu dużo mówić – nie należy się spodziewać tego, aby ta cena zbyt gwałtownie spadała. O ile w ogóle będzie dalej spadała. To zbyt dobry i zbyt ceniony samochód, aby był wyraźnie tańszy.

Zdjęcia: Honda

Idź do oryginalnego materiału