Nadchodzą zmiany w Rossmannie. Produktów tej popularnej marki już nie kupimy

3 godzin temu
Wkrótce z półek drogerii Rossmann znikną produkty popularnej dotychczas marki Foodspring. Niemiecka firma, która oferuje zdrowe przekąski i suplementy, kończy swoją działalność.


Rossmann od lat oferuje szeroki wybór produktów, w tym także z kategorii zdrowego odżywiania. Jednak marka Foodspring niedługo przestanie być dostępna w sieci drogerii. Do końca czerwca 2025 roku jej produkty mają całkowicie zniknąć z asortymentu. Były to batony proteinowe, odżywki białkowe i inne artykuły wspierające zdrowy tryb życia.

Informacja o tym, iż Foodspring kończy działalność na rynku została opublikowana przez niemiecki portal Wirtschaftswoche. – Po starannym rozważeniu i mając na uwadze różnorodne zmiany w tym dynamicznym otoczeniu rynkowym, podjęliśmy trudną decyzję o zamknięciu Foodspring GmbH – przekazał dyrektor generalny Christian Bubenheim w liście, cytowanym przez portal.

Produkty Foodspring cieszyły się dużą popularnością wśród sportowców i influencerów, którzy często promowali je w mediach społecznościowych. Były one dostępne nie tylko w Rossmannie, ale także w innych znanych niemieckich sieciach, takich jak Rewe czy DM – drogeria działająca również w Polsce. Foodspring zniknie również z tych sklepów.

Marka poinformowała również o zakończeniu działalności na oficjalnym profilu na Instagramie. – "Z ciężkim sercem musimy Was poinformować, iż nasza podróż dobiega końca. Pod koniec czerwca zamkniemy nasz sklep i nie będziemy już mogli sprzedawać naszych produktów" – czytamy.



Znana marka Foodspring znika z Rossmanna


Wirtschaftswoche zwrócił się do Foodspring z prośbą o komentarz w sprawie wyników finansowych. Firma potwierdziła decyzję o zamknięciu, ale odmówiła ujawnienia szczegółowych danych sprzedażowych z ostatnich lat. Przedstawiciele marki poinformowali jedynie, iż nie będą więcej komentować tej sprawy.

Najnowsze dostępne sprawozdanie finansowe spółki Mars Beteiligung GmbH, właściciela Foodspring, pochodzi z 2022 roku. Wynika z niego, iż firma skupiła się wyłącznie na segmencie fitness i żywienia sportowego, a sprzedaż w tym obszarze wyniosła 84 mln euro – wynik poniżej oczekiwań i niższy niż rok wcześniej.

Przewidywano dalszy spadek przychodów w 2023 roku, głównie ze względu na wysokie koszty marketingowe, mniejszy ruch na stronie internetowej oraz spadek liczby zamówień.

Zamknięcie firmy oznacza także zwolnienia. Foodspring zatrudnia w tej chwili około 220 pracowników, którzy prawdopodobnie stracą pracę.

Idź do oryginalnego materiału