Mundial w ogniu krytyki, czyli jak marki bojkotują mistrzostwa świata w Katarze

1 rok temu
Tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej od miesięcy budzą wielkie emocje i kontrowersje głównie ze względu na łamanie praw człowieka w Katarze oraz korupcję związaną z organizacją wydarzenia. Przyjrzymy się bliżej akcjom marketingowym, które są sprzeciwem wobec turniejowi FIFA 2022. Od końca listopada do połowy grudnia Katar będzie gospodarzem Mistrzostw Świata FIFA. Praktycznie od samego początku prac nad tą imprezą organizacja była ostro krytykowana za wybór lokalizacji dla tegorocznych piłkarskich rozgrywek. Problemem jest nie tylko katarska pogoda, ale również polityka prowadzona w tym kraju (m.in. dyskryminacja kobiet, homoseksualistów i innych). Dodatkowy cień na tej wielkiej piłkarskiej imprezie położyły śmiertelne wypadki, do których dochodziło podczas budowy stadionu.
Nic więc dziwnego, iż w tym roku postanowiły zwrócić uwagę na to, co dzieje się w Katarze i iż prawa człowieka nie powinny zostać przysłonięte przez sportowe emocje.
Oto kilka przykładów...
Idź do oryginalnego materiału