„Meeting day” otworzył sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2023

rallyandrace.pl 1 rok temu

Dosłownie kilkanaście godzin dzieli nas od startu sezonu zasadniczego Porsche Esports Sprint Challenge Poland. Wyścigowe zmagania czempionów wirtualnej kierownicy poprzedził „Meeting day” – spotkanie zawodników z dziennikarzami, partnerami oraz ambasadorami cyklu. Na konferencji ogłoszono także zupełnie nową nagrodę dla zwycięzcy – bezpośredni awans do… PESC Contender Series!

Do Chorzowa przybyło piętnastu z dwudziestu czterech zawodników, którzy już niebawem staną do walki o najwyższe, elektroniczne laury. Tegoroczni gladiatorzy mogli spotkać się z dziennikarzami, partnerami mistrzostw, a także ambasadorami i komentatorami Motowizji: Mikołajem Sokołem, Michałem Gąsiorowskim oraz Maciejem Jermakowem. Dla wielu z nich było to pierwsze, tak medialne wydarzenie w ich dotychczasowej karierze. Nie zabrakło też sportowej rywalizacji na symulatorach i gokartach halowych. W simracingowym wyzwaniu najlepszy był Kuba Maciejewski (Drago Racing), zaś królem spalinowych wózków okazał się Daniel Libront (Apex One). Gabriel Borowy odebrał nagrodę dla najszybszego dziennikarza.

Za nami pełne emocji kwalifikacje do głównego sezonu Porsche Esports Sprint Challenge Poland, mamy już pełną stawkę dwudziestu czterech zawodników. Nie brakuje w niej ani doświadczonych kierowców z wieloma sukcesami na koncie, ani zupełnie nowych twarzy, które przebojem wdarły się do czołówki. Okazuje się, iż piekielnie mocni z nich zawodnicy nie tylko w wirtualnym świecie – tak samo ostro rywalizują za sterami gokartów, o czym nasza komentatorska ekipa mogła przekonać się na własnej skórze. Poza adrenaliną oraz wyścigowymi emocjami, była to również świetna okazja, aby lepiej poznać tych śmiałków, którzy stoczą batalię o mistrzowskie tytuły i cenne nagrody. W tak mocnej stawce trudno wytypować faworyta – dzięki temu rywalizacja w tym cyklu jest tak bardzo wciągająca!”.

Kalendarz Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2023

  • Hockenheimring – 22 listopada
  • Sebring – 29 listopada
  • Interlagos – 13 grudnia
  • Fuji – 20 grudnia
  • Mount Panorama (Bathurst) – 3 stycznia
  • Monza – 10 stycznia

Łączna pula nagród wynosi aż… 34 000 zł! Czempion PESCP zdobędzie 3 000 zł, na konto wicemistrza powędruje 2 000 zł, a brązowy medalista zgarnie 1 000 zł. Poza dodatkowymi pucharami najlepsza trójka otrzyma zaproszenie na event Porsche on Track na torze Silesia Ring. Będzie to okazja do sprawdzenia możliwości „prawdziwych” maszyn z Zuffenhausen. Przewidziano również dodatkowe nagrody pieniężne dla najlepszej piątki każdego sprintu. Premiowane będą także najszybsze okrążenia (100 zł) oraz zdobycie pole position (150 zł).

Co najważniejsze, zwycięzca serii wywalczy bezpośredni awans do PESC Contender Series, „przedsionka” Porsche TAG Heuer Esports Supercup – jednego z najbardziej prestiżowych czempionatów w świecie elektronicznego motorsportu. To nagroda, o którą warto walczyć!

Wspieramy polski simracing!

Organizatorem i promotorem turnieju Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2023 jest zespół Ragnar Simulator. Głównym sponsorem tegorocznej kampanii jest Porsche Polska, zaś platforma iRacing zapewnia wsparcie techniczne. Za promocję medialną odpowiadają Onet, Przegląd Sportowy, Motowizja, portal ŚwiatWyścigów.pl i redakcja Rally and Race! Na naszej stronie internetowej znajdziecie obszerne relacje i wywiady z zawodnikami, zaś na łamach papierowego kwartalnika podsumujemy i ocenimy przebieg czwartego sezonu PESCP. Jesteśmy dumni, iż włodarze mistrzostw ponownie obdarzyli nas swoim zaufaniem. Cieszymy się, iż znów przyczynimy się do promocji motorsportu w… wirtualnym wydaniu!

Komplet informacji o Porsche Esports Sprint Challenge znajdziecie na stronie mistrzostw. Zachęcamy też do odwiedzenia mediów społecznościowych PESCP i Ragnar Simulator. Po więcej wiadomości ze świata esportu oraz simracingu zapraszamy Was na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!

Idź do oryginalnego materiału