Każdy zna sytuację, gdy w najmniej odpowiednim momencie dzwoni telefon z "rewolucyjną" ofertą. Telemarketerzy są szkoleni, aby nie dać się zbyć. Dlatego zwykłe "nie mam czasu" nie wystarczy. Sprawdź, jakie jedno zdanie może zakończyć rozmowę szybciej niż rozłączenie się bez słowa.
REKLAMA
Zobacz wideo Marieta Żukowska wspomina czasy, gdy mieszkała w internacie. "Wspominam z bólem serca"
Nie jest łatwo się rozłączyć. Telemarketer też się gwałtownie nie podda
Chociaż wcale nie chcemy, dowiemy się, jak i gdzie najlepiej zainwestować pieniądze, dlaczego warto postawić na fotowoltaikę, które ubezpieczenie jest najkorzystniejsze, czy dlaczego warto zmienić operatora. Zwykle bardzo trudno jest nam w uprzejmy sposób gwałtownie zakończyć rozmowę. Telemarketerzy są odpowiednio przeszkoleni, żeby nie dać się od razu zbyć i przedstawić swoją "niezwykle korzystną" ofertę. Są przeważnie bardzo uprzejmi, zadają pytania, dlaczego nie chcemy rozmawiać etc. choćby najbardziej asertywne osoby odbywają rozmowę, na którą nie mają ochoty.
Dlaczego lepiej nie mówić: "Nie mam teraz czasu"?
jeżeli odbierzemy połączenie od telemarketera i poinformujemy go, iż aktualnie nie mamy czasu w rozmowę, ten w swojej bazie odnotuje taką informację. niedługo znów zadzwoni. jeżeli chcemy się pozbyć namolnego rozmówcy, po informacji, iż rozmowa jest nagrywana, należy powiedzieć: "Nie wyrażam zgody na nagrywanie". Większość osób w takiej sytuacji gwałtownie się rozłącza. Niektórzy uważają, iż wystarczy powiedzieć: "Proszę usunąć mój numer telefonu z waszej bazy" - nie zawsze to jednak działa, po jakimś czasie telemarketer prawdopodobnie znów się odezwie. Podobnie, jeżeli bez słowa się rozłączymy.
W czasie podpisywania umowy z operatorem telefonii możemy wyrazić zgodę marketingową lub tego nie zrobić. W pierwszym przypadku prawdopodobnie otrzymamy niewielką zniżkę, jednak warto to dobrze rozważyć. Na gruncie polskiego i europejskiego prawa tematykę tę regulują przepisy RODO, a także: art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 Ustawy Prawo telekomunikacyjne.