Maciejewski wygrywa na Sebring, dominacja „Dragonów”

rallyandrace.pl 10 miesięcy temu

Kuba Maciejewski zwycięża w drugiej rundzie Porsche Esports Sprint Challenge Poland! Pierwsze oraz piąte miejsce na amerykańskim Sebring wystarczyło, aby podopieczny Drago Racing wskoczył na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zawodnicy uzbrojeni w „smocze” barwy wyrastają na… faworytów sezonu 2023!

Pole position do pierwszego wyścigu na lotnisku w Sebring wywalczył zwycięzca pierwszej rundy, Przemek Lemanek. Urzędujący simracingowy mistrz, Jerzy Glac, zajął drugą lokatę, tracąc zaledwie… jedenaście tysięcznych sekundy. O sześć tysięcznych wolniejszy był zaś Kuba Maciejewski. Taki układ sił w „czasówce” gwarantował ogromne emocje w sprintach!

Początek pierwszego sprintu przebiegał w miarę spokojnie. Na piątym „kółku” Jerzy Glac zdecydował się przypuścić atak, jednak mijając Lemanka… wypchnął go poza tor. Mistrz Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2022 postanowił więc oddać pozycję, na czym skorzystał też drugi z kierowców Drago, Kuba Maciejewski. Apetyty na finisz w czołówce mieli kierowcy stajni Apex One – Marcin Rybarczuk, Daniel Libront i Michał Rak. Jednak ponownie nie było mocnych na auta ozdobione charakterystycznymi, smoczymi łuskami.

Kuba Maciejewski zatriumfował na Sebring, przecinając metę przed Lemankiem, Glacem, Rybaczukiem oraz Rakiem. Ten układ sił utwierdził nas w przekonaniu, iż faworytami do triumfu będą trzy drużyny – Drago Racing, Williams Esports, oraz dolnośląski Apex One.

fot. Porsche Esports Sprint Challenge Poland

Przebudzenie Williamsa

Pole position do drugiego sprintu zajął Konrad Żerebiec, który zamykał czołową dziesiątkę pierwszego starcia. Po starcie w lusterkach kierowcy Apex One Red pojawiły się dwie 911 żółto-niebieskiej drużyny Williamsa. Na piątym „kółku” Grabowski zaatakował Żerebca, co zaowocowało… fenomenalnym, trwającym kilkadziesiąt sekund pojedynkiem koło w koło! Na walce obu panów skorzystali Glac i Maciejewski, którzy zbliżyli się do najlepszej dwójki.

Pod koniec szóstego okrążenia Konrad zaliczył nieudaną próbę „odgryzienia się” swojemu rywalowi. Z zamieszania skorzystać chciał Przemek Lemanek, ale nie doszło do zmian w klasyfikacji generalnej. Ostatecznie Grabowski przeciął linię mety jako pierwszy, zaś Glac zadbał o pierwszy w tym sezonie dublet brytyjskiej stajni. W końcówce doszło do jeszcze jednego pojedynku – rozjuszony Żerebiec próbował odzyskać miejsce na „pudle”, jednak Lemanek bronił się w perfekcyjny sposób. Kierowca Apexa nie poddawał się, a jego trud został nagrodzony. Konrad wywalczył zasłużone, pierwsze podium w tegorocznej edycji.

Po czterech sprintach sezonu 2023 dwie czołowe lokaty okupują kierowcy Drago Racing. Prowadzi Przemysław Lemanek (120 punktów), Kuba Maciejewski jest drugi (108), zaś wirtualne podium piastuje obrońca tytułu, Jerzy Glac (90 „oczek”). Stawka czempionatu przeniesie się teraz do Brazylii, 13 grudnia zawodnicy zmierzą się ze sobą na Interlagos.

Klasyfikację generalną czempionatu znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej PESCP.

Wspieramy polski simracing!

Organizatorem i promotorem turnieju Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2023 jest zespół Ragnar Simulator. Głównym sponsorem tegorocznej kampanii jest Porsche Polska, zaś platforma iRacing zapewnia wsparcie techniczne. Za promocję medialną odpowiadają Onet, Przegląd Sportowy, Motowizja, portal ŚwiatWyścigów.pl i redakcja Rally and Race! Na naszej stronie internetowej znajdziecie obszerne relacje i wywiady z zawodnikami, zaś na łamach papierowego kwartalnika podsumujemy i ocenimy przebieg czwartego sezonu PESCP. Jesteśmy dumni, iż włodarze mistrzostw ponownie obdarzyli nas swoim zaufaniem. Cieszymy się, iż znów przyczynimy się do promocji motorsportu w… wirtualnym wydaniu!

Komplet informacji o Porsche Esports Sprint Challenge znajdziecie na stronie mistrzostw. Zachęcamy też do odwiedzenia mediów społecznościowych PESCP i Ragnar Simulator. Po więcej wiadomości ze świata esportu oraz simracingu zapraszamy Was na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!

Idź do oryginalnego materiału