Kubica: Nie tylko strategia dziś zawiodła

3 tygodni temu



Robert Kubica nie był zbyt zadowolony z wyników 6h Imoli WEC, w którym jego zespół zajął 8. miejsce mimo dobrego tempa.

Kubica ruszał autem ekipy AF Corse #83 do tego wyścigu i stracił pozycję na starcie na rzecz drugiego hypercara Ferrari. Nie miało to jednak dużego znaczenia.

Na jednym z pierwszych kółek Polak zgłosił problem z silnikiem, ale na szczęście nie okazał się on poważny i tempo wróciło.

Spory spadek w klasyfikacji ekipa zaliczyła po karze za zbyt szybką jazdę podczas Full Course Yellow.

„Powiedziałbym, iż to nie tylko strategia niestety dziś zawiodła. Miałem problem, popełniłem błąd podczas Full Course Yellow. Dostałem karę przejazdu przez boksy i potem utknąłem w tłoku na torze” – powiedział Robert w rozmowie z Eurosportem.

Ale to nie był koniec problemów.

„Mieliśmy bardzo dużego pecha podczas pit-stopu – gdy byliśmy w pozycji do wyprzedzenia innych podczas postojów – musieliśmy cofnąć samochód i straciliśmy na tym 6-7 sekund” – dodał Robert.

Kara dla Kubicy okazała się mniej brzemienna w skutkach dzięki wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa, który zbił całą stawkę. Niestety, ekipa AF Corse nie skorzystała z tej okazji. Ekipa zbyt długo zwlekała ze zjazdem po deszczowe opony i straciła kilkadziesiąt sekund do rywali.

„Potem wyjechał samochód bezpieczeństwa, dzięki czemu wróciliśmy do gry ale zostaliśmy zbyt długo na slickach, potem próbowaliśmy zbyt gwałtownie wrócić na slicki żeby spróbować czegoś innego” – wyjaśnił Robert.

„Mieliśmy tempo, ale dzisiejszy wyścig pokazał, iż w wyścigach endurace tempo to nie wszystko. Jest jak jest. Musimy uczyć się na naszych błędach i iść dalej” – zakończył Kubica.

Ekipa AF Corse zajęła 8. miejsce i wygrała klasyfikację aut niefabrycznych:

P1 zespołu AF Corse w klasyfikacji zespołów niefabrycznych 6h Imoli.#F1pl #ViaF1 #Kubica #ORLEN #ORLENTeam @GrupaORLEN @TeamORLEN #6hImola pic.twitter.com/qkR0FWCUV1

— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 21, 2024

Tak przedstawiają się wyniki tego wyścigu:

A to klasyfikacja generalna po 6h Imoli:

MKierowcaZespółAutoKatarImolaŁącznieZmiana
1Lotterer, Estre, VanthoorPorsche Penske #6Porsche381856=
2Kobayashi, Conway, de VriesToyota Gazoo #7Toyota152540+3
3Makowiecki, Campbell, ChristensenPorsche Penske #5Porsche241539=
4Ilott, Nato, StevensJota #12Porsche27027-2
5Fuoco, Molina, NielsenFerrari AF Corse #50Ferrari121325+1
6Kubica, Shwartzman, YeAF Corse #83Ferrari18422-2
7Hartley, Hirakawa, BuemiToyota Gazoo #8Toyota61016+1
8Rast, Frijns, van der LindeBMW M Team WRT #20BMW2810+2
9Milesi, Habsburg, ChatinAlpine #35Alpine909-2
10Pier Guidi, Giovinazzi, CaladoFerrari AF Corse #51Ferrari066+2
11Tincknell, Andlauer, JaniProton #99Porsche303-2
12Lynn, Bamber, BourdaisCadillac #2Cadillac011+7
13Vaxiviere, Schumacher, LapierreAlpine #36Alpine000=
14Kvyat, Mortara, BortolottiLamborghini Iron Lynx #63Lamborghini000=
15Vanthoor, Wittmann, MarcielloBMW M Team WRT #15BMW000=
16Duval, di Resta, VandoornePeugeot #94Peugeot000=
17Button, Rasmusen, HansonJota #38Porsche000=
18Serravalle, Bennett, VernayIsotta Fraschini #11Isotta Fraschini000=
19Vergne, Jensen, MullerPeugeot #93Peugeot020=



Idź do oryginalnego materiału