Katarzyna Gawlik: stale podnosimy poprzeczkę jeżeli chodzi o aktywację wszystkich naszych współprac [WYWIAD]

1 miesiąc temu
Wywiady
Wywiady Katarzyna Gawlik: stale podnosimy poprzeczkę jeżeli chodzi o aktywację wszystkich naszych współprac [WYWIAD]
17.03.2025 08:23

Katarzyna Gawlik: stale podnosimy poprzeczkę jeżeli chodzi o aktywację wszystkich naszych współprac [WYWIAD]

Katarzyna Gawlik zajęła 14. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". W branży bukmacherskiej pracuje od 13 lat. Niewątpliwie przyczyniła się do rozwoju tego biznesu w Polsce. W wywiadzie dla Interplay mówi m.in. o najbardziej ambitnych projektach zrealizowanych w minionym roku.

Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Autor zdjęcia: Press Focus

Bartłomiej Najtkowski, Interplay: Jak pani ocenia takie plebiscyty jak ten TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym- czy to daje motywację do dalszych działań?

Katarzyna Gawlik, dyrektor marketingu w firmie Superbet: – Jak wspominałam już wcześniej, takie plebiscyty są nie tylko wyróżnieniem dla liderek branży, ale również ważnym sygnałem dla młodych kobiet aspirujących do pracy w branży sportowej. Kobiety osiągają sukcesy, demonstrując swoje kompetencje i determinację, inspirują i motywują do działania. Pokazują, iż biznes sportowy w Polsce coraz bardziej otwiera się na różnorodność i kompetencje, niezależnie od płci.

To ogromna przyjemność otrzymać takie wyróżnienie! Jeszcze raz chciałabym podziękować całej kapitule konkursowej i pogratulować wszystkim wyróżnionym w rankingu Paniom. Chciałabym też zaznaczyć, iż chociaż mówimy o nagrodzie indywidualnej, to jest to ogromna zasługa całego zespołu i moich współpracowników! Jesteśmy prawdziwą superdrużyną: zgraną, zdeterminowaną, taką, w której na każdej pozycji mamy najlepszych zawodników i bez których nie osiągnęlibyśmy takich sukcesów! Oczywiście każda nagroda czy wyróżnienie to przede wszystkim zobowiązanie do jeszcze bardziej wytężonej pracy w przyszłości, bo naturalnie przychodzi apetyt na więcej – nie ma mowy o osiadaniu na laurach!

Jakie są największe wyzwania dla kobiet w sporcie? Czy proces większej partycypacji w sporcie, np. w związkach jest widoczny, czy do poprawy obecnego stanu rzeczy może przyczynić się np. reforma Ministerstwa Sportu?

– Na pewno nie będzie przełomowym odkryciem, jeżeli powiem, iż biznes wokół sportu to wciąż głównie męskie środowisko, ale cieszy, iż z roku na rok, obserwujemy w branży, przy okazji takich plebiscytów, ale również spotkań branżowych, jak rośnie grono znakomitych ekspertek i specjalistek. Bardzo cieszy, iż sytuacja się zmienia, nie brakuje mądrych i zdolnych kobiet z pasją do sportu, które świetnie się w tej branży odnajdują. W mojej opinii „rozwiązania siłowe” na rynku pracy nie zawsze są optymalną drogą, ale istotne jest, żeby dbać o wyrównywanie szans. Mówiąc wprost – najważniejsze, żeby uzdolnione kobiety z pasją do sportu miały taką samą szansę realizowania się w naszej branży, co panowie. A ile ich będzie – to dalsza kwestia. Podsumowując – na pewno szeroko pojęta branża sportowa jest w tej chwili bardziej otwarta na kobiety niż 5, 10 czy 15 lat temu i to widać gołym okiem, choćby obserwując Wasz plebiscyt i patrząc, ile niezwykłych kobiet zostało wyróżnionych. Serdeczne gratulacje dla wszystkich współwyróżnionych!

Co w minionym roku było dla pani największym sukcesem, jakie są plany na ten rok?

– Na pewno chciałabym świetną pracę całego zespołu Superbet, na co złożyły się trzy zróżnicowane, docenione przez graczy i rynek kampanie marketingowe – SuperElevator, w której dzięki windy i naszych ambasadorów przenieśliśmy wszystkich na wyższy poziom gry, dedykowana kampania na piłkarskie mistrzostwa Europy, w której wzięli udział przedstawiciele sponsorowanych przez nas klubów, w tym „Oskarowa” rola Lukasa Podolskiego z Górnika Zabrze. Sezon domknęliśmy trzecią kampanią, skupioną w digitalu, w której podkreślaliśmy to, co najbliższe polskiemu kibicowi, czyli lokalny futbol w postaci Superregio i najszerszej oferty prematch i live na mecze polskich niższych klas rozgrywkowych.

Dużo dobrego działo się też w obszarze sponsoringu – do naszego portfolio dołączyła Wisła Kraków, klub mogący się pochwalić jedną z największych i najbardziej zaangażowanych baz kibicowskich w kraju, a także GKS Katowice po wywalczonym w niezwykłych okolicznościach historycznym awansie do ekstraklasy. Stale podnosimy też poprzeczkę, jeżeli chodzi o aktywację wszystkich naszych współprac: atrakcyjne konkursy jak Supergame: poprzeczka czy strefa dart na stadionach, a także nowoczesne rozwiązania jak możliwość zmierzenia się z robokeeperem – robotem-bramkarzem, który wcześniej pojawiał się na największych stadionach świata jak barcelońskie Camp Nou, to droga do serc i głów kibiców „naszych” klubów. I to działa!

Nasze zaangażowanie przekłada się nie tylko na rosnącą rozpoznawalność marki, która zaczynała zaledwie 5 lat temu działalność online od zera, ale też bardzo pozytywny sentyment wśród fanów sportu oraz bliską współpracę z kibicami sponsorowanych przez nas klubów. Dowodem na skuteczność działań są liczne prestiżowe nagrody i wyróżnienia w zakresie sponsoringu i marketingu, jesteśmy nie tylko jednym z największych prywatnych sponsorów polskiego sportu, ale też jednym z najbardziej zaangażowanych i rozumiejących środowisko kibiców sportu, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Superbet nie skupia się wyłącznie na futbolu?

– W tym roku na pewno nie spuszczamy z tonu, będziemy dalej szukać niesztampowych rozwiązań pod względem marketingu i sponsoringu, planujemy też po raz kolejny dwie największe w regionie imprezy jeżeli chodzi o szachy i dart, czyli Superbet Rapid & Blitz Warsaw 2025 oraz Superbet Poland Darts Masters. To wydarzenia, które na stałe wpisały się w kalendarz kluczowych imprez sportowych w naszym kraju, przybliżając polskim sympatykom sportu te dwie różne dyscypliny, które łączy olbrzymi potencjał i szerokie grono zaangażowanych pasjonatów. Na pewno będziemy też stale podnosić poprzeczkę w naszej komunikacji marketingowej i kolejnych ciekawych dla odbiorców kampaniach brandowych.

Co jest największą zaletą jeżeli chodzi o pracę w sporcie, w jakim stopniu przydaje się doświadczenie zdobyte w takcie kariery sportowej?

– Nie mam za sobą doświadczeń typowo sportowych, nigdy nie byłam aktywnym, profesjonalnym sportowcem, ale w swojej pracy miałam ogromną przyjemność obserwować z bliska, jak wygląda praca indywidualnych sportowców, drużyn sportowych, klubów, związków, które sponsorujemy. A z tych obserwacji mogę czerpać ogromną inspirację, determinację, motywację, focus na wynik, na zwycięstwo. Praca w mojej branży, tak blisko związanej ze sportem, to przede wszystkim duża dynamika, gwarancja ciekawych wyzwań i emocji każdego dnia.

Zmieniające się trendy, duża konkurencja w branży, rosnące oczekiwania kibiców, to konieczność stałego rozwijania się, szukania nowych, ciekawych, efektywnych i efektownych rozwiązań. Doceniam tę dynamikę i wszystkie wyzwania, bo sprawia, iż każdy dzień w pracy jest inny, a stały samorozwój nie jest opcją, tylko koniecznością.

dart GKS Katowice Katarzyna Gawlik lukas podolski PREMATCH robokeeper SportMarketing.pl Superbet Poland Darts Masters Superbet Rapid & Blitz Warsaw 2025 SuperElevator Supergame Superregio szachy TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym Wisła Kraków
Udostępnij

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Wywiady

Wywiady

Paulina Laby: niewątpliwym sukcesem było dla mnie zdobycie tytułu – jako jedynej kobiety – przyszłej liderki Sport Biznes Polska

Paulina Laby zajęła 50. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal „SportMarketing.pl”. w tej chwili pracuje na stanowisku PR & Sponsorship Specialist w STS, gdzie realizuje kampanie marketingowe, a o rankingu i swoich sukcesach mówi w rozmowie z Interplay. Bartłomiej Najtkowski, Interplay.pl: Jak pani ocenia… Bartłomiej Najtkowski
Wywiady Od Barcelony, przez Lagos po Pragę. „Promatic obecny tam, gdzie liczy się gaming” Piotr Biedrzycki
Wywiady Totalizator Sportowy opublikował listy nowych dyrektorów oddziałów. Beata Stelmach: Gwarantuję, iż wybór był transparentny Bartłomiej Najtkowski
Ogolna „Życie jest jak loteria: trzeba dać sobie szansę” Łukasz Majchrzyk
Wywiady Anna Grzebielucha z Betclic: gra bez podatku jest prawdziwym game changerem [WYWIAD] Adrian Janiuk
Idź do oryginalnego materiału