Karolina Gil: mnożymy emocje, upraszczamy rozgrywkę – o sile prostych mechanik w nowoczesnych grach slotowych [WYWIAD]
Karolina Gil jest Account Managerem w Promatic Games. Tam odpowiada m.in. za kompleksową obsługę klientów oraz koordynację projektów na rynkach zagranicznych. W rozmowie dla "Interplay.pl" opowiedziała o najnowszej kampanii, a także nowościach, z jakich mogą korzystać gracze.

Wild Multiplier od Promatic Games jest funkcją miesiąca w jedynym, legalnym kasynie internetowym w Polsce. Opowiedz proszę, co to za inicjatywa i jaki ma cel?
Karolina Gil, Account Manager w Promatic Games: – „Funkcja Miesiąca” to interesujący projekt, który – z naszej perspektywy – pełni istotną rolę edukacyjną. W naszej branży często brakuje przestrzeni, w której gracz może świadomie zapoznać się z mechanikami i funkcjonalnościami oferowanymi w grach na pieniądze. Ta akcja wypełnia tę lukę, promując głębsze zrozumienie produktów, jakimi są gry slotowe. Z naszego szerokiego portfolio funkcjonalności dostępnych w grach wybraliśmy jedną, którą przybliżamy graczom.
Opowiedz o Wild Multiplier – jak działa, w jakich grach się pojawia i dlaczego właśnie ona została wybrana?
– Funkcja Wild Multiplier została przez nas wybrana nieprzypadkowo. Postawiliśmy na prostotę, bo lubimy kiedy gry są intuicyjne i czytelne. Chcemy, by nasi gracze wiedzieli, dlaczego i kiedy wygrywają i kiedy im się nie udaje. W świecie coraz bardziej skomplikowanych logik i mechanik gier, uważamy, iż intuicyjność daje dużą przewagę konkurencyjną.
Działanie funkcji Wild Multiplier (Mnożnika Wild) opiera się na bardzo prostym, ale skutecznym schemacie: kiedy symbol Wild pojawi się na linii wygrywającej, dodaje do wygranej mnożnik, który może zwiększyć wygraną choćby dwudziestokrotnie.
Funkcja ta występuje w wielu naszych tytułach, w tym również w naszej flagowej produkcji – Miss Joker. Jednak do promocji w ramach „Funkcji Miesiąca” celowo wybraliśmy inne gry, chcąc pokazać graczom nasze różnorodne portfolio. Każdy tytuł, który znalazł się w zestawieniu gier biorących udział w promocji, ma swoje uzasadnienie.
W Miss Joker Show mamy mnożniki: podczas gry podstawowej – trzy symbole Wild zwiększają wygraną x8, dwa – x4, a jeden symbol podwaja wygraną. Natomiast w trybie Free Games mnożniki mogą osiągać jeszcze wyższe wartości, co znacznie potęguje napięcie i daje graczom realną szansę na wysokie wygrane, które w tej grze mogą przekroczyć choćby 16000x wartość stawki.
Diamonds Treasure to tytuł, w którym funkcja Wild Multiplier umożliwia osiągnięcie maksymalnej wygranej na poziomie aż 17 500x stawka. W tej grze wartość mnożnika ustalana jest losowo w momencie trafienia symbolu Wild, co dodaje grze element nieprzewidywalności i czyni każdy spin prawdziwym rollercoasterem emocji.
Kolejny nasz klasyk, 81 Show, znalazł się w promocji, ponieważ to jedna z naszych najchętniej wybieranych gier. Graczy przyciąga prostota, szybkość rozgrywki i mnożniki na poziomie x2, x4 i x8. To tytuł, który ma już swoją bazę lojalnych fanów, a dzięki tej promocji zyskał szansę na dotarcie do nowych odbiorców.
Na koniec – African Carnival, gra o unikalnej tematyce, którą chcieliśmy przypomnieć graczom. Jej obecność w zestawie promocyjnym potwierdza, iż funkcja Wild Multiplier może z powodzeniem działać także w tytułach o mniej standardowym, niż owoce, motywie przewodnim.
Podsumowując – wybraliśmy właśnie tę funkcję, ponieważ łączy prostotę działania z wysokim ładunkiem emocjonalnym i występuje w wielu naszych popularnych grach. Dzięki temu kampania miała szansę dotrzeć do szerokiego grona graczy i zaangażować zarówno fanów klasyków, jak i tych, którzy szukają świeżych tytułów.
Jakie znaczenie dla Waszej marki ma ta kampania? Czy ma ona wymiar tylko sprzedażowy, czy także wizerunkowy?
– Obserwujemy wzrost zainteresowania promowanymi tytułami – to na pewno. Cieszymy się także, iż część tytułów trochę zapomnianych przez graczy, jak African Carnival, może dzięki takiej akcji przeżyć drugą młodość na platformie. Jest też z pewnością aspekt wizerunkowy kampanii – wszystkie gry, które są objęte bonusem oraz dostępne w kategorii Wild Multiplier na stronie kasyna, zostały odświeżone przez nas przed startem akcji. Daliśmy tym grom nowy interfejs użytkownika, nad którym nasze zespoły pracowały przez kilka ostatnich miesięcy. To naprawdę duża rzecz – zwiększa komfort korzystania z naszych gier i sprawia, iż stają się one bardziej dostępne. Nowy interfejs w nowy sposób przedstawia graczom naszą markę, więc to na pewno jest istotny element wizerunkowy.
Czy zauważyliście realny wpływ tego wyróżnienia na liczbę rozgrywek, czy inne wskaźniki efektywności kampanii promocyjnej?
– Zdecydowanie. Liczymy na to, iż gracze – po bliższym zapoznaniu się z funkcją Wild Multiplier – polubią ją na tyle, iż gry, w których jest dostępna, dla wielu osób staną się na dłużej tymi ulubionymi.
Na koniec – czy planujecie zgłaszać kolejne funkcje lub tytuły do tego akcji? A może możesz zdradzić, nad jakimi innowacjami aktualnie pracuje Promatic Games?
– Plany w zakresie akcji promocyjnych na platformie to domena naszego klienta. A czy szykujemy innowacje? Większe lub mniejsze pojawiają się z każdą naszą nową grą wydaną w Polsce, a najczęściej wydajemy jedną lub dwie gry co 2 tygodnie.
Już teraz mamy nowość, która naszym zdaniem zasługuje na szczególną uwagę – to funkcja Wild Wall, która miała swoją premierę 27 marca na Total Casino wraz z grą The Great Wild Wall. Mechanika tej funkcji jest bardzo efektowna: podczas rundy Free Games stopniowo budowany jest „mur” z symboli Wild – w pierwszej darmowej grze pojawiają się trzy Wildy, w kolejnej sześć, a w trzeciej aż dziewięć. Co istotne, te symbole pozostają na planszy, na całą rozgrywkę darmowych gier, tworząc trwały układ, który z każdą kolejną rundą daje gwarantowane wygrane. Jest to naprawdę coś unikalnego. Funkcja ta zostanie wykorzystana przez nas co najmniej w jeszcze jednej grze – będzie to Juicy Wild Wall – tym razem w klimacie klasycznej owocówki. Premiera tej gry zaplanowana jest na maj, a więc już niebawem gracze będą mogli odkryć tę mechaniczną innowację w zupełnie nowym otoczeniu wizualnym.

redakcja
Więcej Gry wirtualne
Pudzian vs. Hall – gdy spotykają się dwaj giganci
Przed wielką walką w KSW 105 Mariusza Pudzianowskiego z Eddim Hallem zapraszamy do lektury wywiadu z Marią Zalewską, Marketing Manager Promatic Group. redakcja



