Brytyjscy stadionowi giganci rocka Coldplay w sobotę staną się częścią nowoczesnej tradycji El Clasico.
Liderzy La Liga, Barcelona, pojawią się na Santiago Bernabeu, siedzibie zaprzysiężonego rywala, Realu Madryt, z logo zespołu na koszulkach meczowych.
W projekcie wykorzystana zostanie grafika inspirowana najnowszym albumem Coldplay, Moon Music.
„Jesteśmy zaszczyceni, iż Spotify zdecydowało się umieścić nasz projekt Moon Music na koszulce FC Barcelona” – stwierdził Coldplay w oświadczeniu. „Od wielu lat mamy szczególne relacje z miastem i klubem”.
Choć brzmi to jak banał, ta druga część jest prawdziwa. Barcelona ma powiązania z angielskim zespołem już od jednej z jego najbardziej znanych epok.
Jakie jest logo Coldplay na koszulkach Barcelony na El Clasico?
Specjalny projekt jest częścią umowy sponsorskiej na koszulki Barca’a z gigantem streamingowym Spotify, której wartość wynosi 55 milionów euro (59 milionów dolarów) rocznie.
W ramach tej współpracy na koszulkach Barcelony z czterech ostatnich El Clasico promowane były określone postacie.
Coldplay podąża śladami Drake’a, Rosalii i Rolling Stonesów. Mick Jagger i Ronnie Wood z zespołu Stones byli obecni na październikowym El Clasico na stadionie Estadi Olimpic Lluis Companys tylko po to, by zobaczyć, jak ich rodak Jude Bellingham zainspirował Real Madryt do zwycięstwa 2:1.
Czy Coldplay to ulubiony zespół Pepa Guardioli?
Chociaż teraz spędza znacznie więcej czasu w ocieraniu się o Noela Gallaghera z Oasis w Manchesterze City, współczesnych Coldplayowi, Chris Martin i spółka zajmują szczególne miejsce w sercu Pepa Guardioli i historii Barcelony.
Guardiola przejął pierwszy zespół Barcelony w okresie 2008/09, a jego debiutancki sezon w roli głównego trenera seniorów zakończył się chwalebnym potrójnym triumfem.
Utwór „Viva La Vida” Coldplay zajmował wówczas wysokie miejsca na listach przebojów i był ulubieńcem Guardioli do tego stopnia, iż regularnie pojawiał się na przedmeczowych playlistach Barcelony.
Gdy stało się to powszechnie znane, kibice Barcelony przyjęli to jako jeden ze swoich hymnów.
Czy można kupić koszulkę Barcelony Coldplay?
Fani mogli rejestrować się w przedsprzedaży w sklepie internetowym Barcelony od czwartku, 17 października, zanim koszulki trafiły do sprzedaży dzień później.
Do sprzedaży trafiło 1899 koszulek dla upamiętnienia roku 1899, w którym założono FC Barcelona, wraz z ekskluzywną serią 22 koszulek o „meczowej jakości” z podpisami zawodników Barcelony i Barcelony Femeni.
Spotify, Coldplay i Barcelona przekażą zyski z koszulki meczowej na wspólny projekt Agencji ONZ ds. Uchodźców (UNHCR/ACNUR) i Fundacji FC Barcelona.