Jak przygotować sklep internetowy na sezonowość sprzedaży?

1 rok temu
Sezonowość to nieuniknione zjawisko w e-commerce. Podpowiadamy, jakie działania podjąć, by maksymalnie wykorzystać szczyt sezonu sprzedaży, a także jak poradzić sobie z tzw. „martwym” okresem. Niemal każdy sklep internetowy spotyka się zarówno z „gorącym sezonem” wzmożonej sprzedaży, jak i z etapami, w których zainteresowanie ofertą ze strony klientów jest znacznie mniejsze.
Częstotliwość występowania sezonowości, a także jej nasilenie, zależy od wielu czynników – głównie od tego, z jaką branżą mamy do czynienia. Nikogo nie zaskoczy fakt, iż ruch na stronach sklepów narciarskich zwiększy się zimą, a sprzedaż artykułów szkolnych wzrośnie z końcem wakacji. Niektóre sklepy, oferujące szeroki zakres asortymentu, muszą być gotowe na występowanie mocnych i słabszych sezonów kilka razy do roku.
Black Friday, Boże Narodzenie, walentynki czy Dzień Dziecka – każde z tych świąt w różnym...
Idź do oryginalnego materiału