Nie będzie zmian w składach ekip fabrycznych Ferrari w okresie 2026. Są też wieści na temat składu “prywatnego” Ferrari AF Corse #83.
Za Ferrari znakomity sezon w kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostw Świata. Załoga auta numer #51 zdobyła mistrzostwo świata, a #50 zajęła trzecie miejsce. Do Hypercara Ferrari – tyle iż tego żółtego, prowadzonego między innymi przez Roberta Kubicę, trafiło natomiast zwycięstwo w 24h Le Mans.
W trakcie sezonu były domniemania, iż Ferrari może zmienić swoje składy w autach fabrycznych, jednak nie okazały się one prawdziwe. Dziś zespół z Maranello potwierdził, iż w okresie 2026 ponownie zobaczymy następujące składy:
#50: Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen
#51: Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi
“Decyzja producenta z Maranello pokazuje jasną chęć stabilizacji poprzez utrzymanie wszystkich sześciu kierowców, którzy jeździli w najwyższej kategorii endurance od debiutu 499P w 2023 roku” – pisze Ferrari.
Jednocześnie ogłoszono, iż w aucie numer 83 pozostanie Yufei Ye – jedyny fabryczny kierowca tego składu. Nie ma póki co jeszcze wieści o jego partnerach. Jak wiemy, ofertę na trzeci sezon w Ferrari ma Robert Kubica, ale Polak jest na etapie podejmowania decyzji. Jak mówił niedawno, ma on kilka opcji na pozostanie w WEC.
Locked in for 2026 🔒
Our championship-winning #50 and #51 crews return for another season, with Le Mans winner Ye also back in the #83 line-up 🏁
🔗 Read more: https://t.co/OzZ4HH6ulg
#FerrariHypercar
#WEC
pic.twitter.com/6RiB6Il2Q4
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) December 5, 2025
Jest możliwe, iż z ekipy odejdzie Phil Hanson, którego wówczas powinien załatwić Alessio Rovera.
Ferrari w przyszłym roku nie planuje wykorzystać żadnego z jokerów rozwojowych i zamierza skupić się na małych poprawkach. Większa aktualizacja ich bolidu planowana jest przed sezonem 2027.

1 godzina temu











