3 dni po tym, jak uczestniczył w treningu przed Grand Prix Japonii w barwach Alpine, Ryo Hirakawa został ogłoszony kierowcą rezerwowym Haasa.
Obchodzący dziś 31. urodziny Hirakawa to mistrz WEC w sezonach 2022 i 2023 z Toyotą, z którą wciąż startuje. W 2022 roku wygrał 24h Le Mans. Wcześniej wygrywał serię SuperGT oraz był drugim wicemistrzem Super Formuły. W Formule 1 Hirakawa najpierw był związany z McLarenem, z którym testował, a w GP Abu Zabi 2024 przejechał pierwszy trening.
Na sezon 2025 został ogłoszony kierowcą rezerwowym i rozwojowym Alpine i bardzo gwałtownie doczekał się jazdy w bolidzie z Enstone – przejechał 1. trening przed GP Japonii na torze Suzuka.
Zaledwie 3 dni później ogłoszone zostało jego odejście z francuskiej ekipy i dołączenie do Haasa w tej samej roli. Można się domyślać, iż kluczowa w tym partnerstwie była kooperacja Haasa z Toyotą. Japoński producent jest sponsorem głównym ekipy i plotkuje się, iż może w tej chwili badać potencjał przejęcia w przyszłości amerykańskiego zespołu.
Ryō’s getting comfy in the cockpit 👌
Our newest addition to the family is getting fitted out for the VF-25 🛠️ #HaasF1 #F1 pic.twitter.com/2AfjCwwppA
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 7, 2025
Kibice zobaczą Hirakawę w barwach Haasa już za 4 dni – pojedzie on bowiem pierwszy trening przed Grand Prix Bahrajnu. Pojedzie on bolidem Olivera Bearmana. Oprócz tego zostało już ogłoszone, iż pojedzie 1. trening przed GP Hiszpanii – tym razem w aucie Carlosa Sainza.
Przypomnę, iż w tym sezonie każdy z zespołów musi oddać aż 4 treningi “młodym kierowcom” (maksymalnie 2 wyścigi F1 na koncie). Każdy kierowca musi oddać 2 sesje takiemu zawodnikowi. Haas dzięki jazdom Hirakawy wypełni w połowie ten obowiązek.
Harmonogram Grand Prix Bahrajnu Formuły 1 znajdziecie tutaj.