Od jakiegoś czasu mówiło się, iż w następnym sezonie czekają nas istotne zmiany związane ze sprzętem, a konkretnie z oponami. Przepisy w tym kontekście miały zostać ujednolicone i dotyczyć wszystkich zmagań rozgrywanych na polskich torach. W piątek pojawił się komunikat Głównej Komisji Sportu Żużlowego, który oficjalnie potwierdził, jak będzie wyglądała kwestia opon w najbliższych latach.
W minionych latach wielu czołowych zawodników ścigało się na oponach bezdętkowych. Zmiany, jakie zaszły mogą wpłynąć na sprzętową dyspozycję tych żużlowców. Wszystko przez to, iż przepisy będą wykluczały używanie opon nieposiadających dętki.
Kwestia dopuszczalnych w użyciu na zawodach opon została teraz ujednolicona, a każdy zawodnik ścigający się w zmaganiach pod egidą Speedway Ekstraligi oraz GKSŻ będzie zmuszony do używania konkretnego modelu opony wymienionego w komunikacie. Zmiany te dotyczyć będą również rywalizacji w miniżużlu, gdzie również wybrano konkretny model tylnej opony.
Zmiany wprowadzone przez władze żużla w Polsce obowiązywać będą między innymi w ligach czy Indywidualnych Mistrzostwach Polski. Z pewnością będą one miały wpływ na ustawienia sprzętowe. Szczególnie biorąc pod uwagę, iż czołówka ścigała się na zupełnie innych modelach tylnych opon.
Pełna treść komunikatu:
1. Informujemy, iż w okresie żużlowym 2026 we wszystkich rozgrywkach pod egidą PZM i EŻ
w Polsce, w miniżużlu (klasa 85-140cc) dopuszczalne będzie używanie wyłącznie tylnych opon
wybranych w konkursie:
– DELI TIRE SB-136 3.00-17
2. Informujemy, iż w sezonach żużlowych 2026-2028 we wszystkich rozgrywkach pod egidą PZM
i EŻ w Polsce w klasach 500cc, 250cc/500R dopuszczalne będzie używanie wyłącznie tylnych opon
wybranych w konkursie:
– opon dętkowych ANLAS, o wymiarze 3.75 x 19″, oznaczonych logotypem identyfikacyjnym według
wskazania PZM – oznaczenie indywidualizacyjne opony na rynek polski (odlew fabryczny).
W oponach dętkowych obowiązkowe będzie stosowanie dętki.
















