Ford Performance przeprowadza prawdziwą wyścigową ofensywę i w przeciągu kilku miesięcy zaprezentował aż trzy modele Mustanga przeznaczone do rywalizacji w okresie 2024. Po autach zbudowanych zgodnie z międzynarodowymi przepisami grup GT3 i GT4, tym razem inżynierowie postanowili zrobić coś własnego – tak narodził się Ford Performance Mustang Dark Horse R.
„Mustang Dark Horse R wypełnia lukę między Dark Horse a Mustangiem GT3 i GT4” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor Ford Performance Motorsports. „Seryjne Mustangi ścigały się od powstania modelu, aż do wygrania Tour de France w 1964 roku. Wraz z modelem Dark Horse R nasi zaangażowani w sport klienci otrzymują nie tylko przystępny, skonstruowany przez nas wyczynowy samochód, ale także serię wyścigową, w której mogą rywalizować z innymi fanami Mustangów”.
Jak przystało na samochód pucharowy, Dark Horse R korzysta dokładnie z tego samego nadwozia, co drogowy model Dark Horse. Sercem nowego wyczynowego modelu przeznaczonego wyłącznie na tor jest 5-litrowy silnik V8 Coyote, generujący ponad 500 koni mechanicznych. Jest on zespolony z manualną skrzynią biegów Tremec 3160. Zastosowano ponadto mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu z przełożeniem 3,73 i hamulce Brembo, a Michelin opracował 19-calowe opony wyścigowe specjalnie do tego modelu.
Przeznaczeniem Mustanga Dark Horse R jest nowy puchar markowy Mustang Challenge, który będzie ścigać się w Stanach Zjednoczonych, towarzysząc serii IMSA. To właśnie tam trafią wszystkie pierwsze wyprodukowane egzemplarze, ale później samochód ma zostać dopuszczony także w wielu innych popularnych seriach wyścigowych – Ford na razie nie ujawnił jednak szczegółów w tej kwestii.
Nowy samochód wyścigowy kosztuje 145 tysięcy dolarów i nie będzie miał swojej dystrybucji w Europie. Multimatic będzie jednak wysyłać auta na nasz kontynent na indywidualne zamówienie.
Specyfikacja Ford Performance Mustang Dark Horse R
Nadwozie
- Przednie i tylne zaczepy holownicze
- Wzmocnione punkty podnoszenia
- Obejmy mocowania podwozia
Wnętrze
- Fotel wyścigowy RECARO FIA
- Kierownica Sparco na szybkozłączu
- Uprząż wyścigowa Sparco FIA
- System przeciwpożarowy Sparco FIA
- Siatki bezpieczeństwa Safecraft FIA
- Zestaw klawiszy sterowania dla kierowcy
- Rejestrator danych MoTeC z wyświetlaczem
- Opancerzenie zbiornika paliwa
Układ napędowy
- Zmodernizowany układ smarowania
- Zmodernizowany system chłodzenie przekładni
- Zmodernizowany system chłodzenia mechanizmu różnicowego
- Sportowy układ wydechowy Borla
- Miska olejowa Ford Performance
Podwozie
- Klatka bezpieczeństwa
- Amortyzatory Multimatic DSSV
- Górne mocowania przednich amortyzatorów z regulacją pochylenia
- Stabilizatory poprzeczne z regulacją
- Zgrzewanie krawędziowe elementów
Hamulce/Koła/Opony
- Wyczynowa wersja ABS
- Wyścigowe zaciski hamulcowe Brembo – przód
- Wyścigowe tarcze hamulcowe Brembo
- Wyścigowe klocki hamulcowe Brembo
- Aerodynamiczne kanały chłodzenia hamulców
- Formowane ciśnieniowo obręcze kół Ford Performance R1 (19 cali x 10,5 cala z przodu, 19 cali x 11 cali z tyłu)
- Specjalnie zaprojektowana 19-calowa opona wyścigowa Michelin do serii wyścigowej Mustang Challenge, sprzedawana osobno
- Śruby MSI i otwarte nakrętki kół