W związku z niedawnymi przetasowaniami w Alpine, FIA postanowiła wyjaśnić sytuację w ekipie z Enstone ze swojego punktu widzenia.
W ubiegłym tygodniu dowiedzieliśmy się, iż Oliver Oakes złożył rezygnację ze stanowiska szefa Alpine. Oficjalnym powodem miały być przyczyny osobiste, a o ich podłożu dowiedzieliśmy się być może kilka dni później w związku z oskarżeniami w stosunku do brata Oakesa.
Z oświadczenia Alpine dowiedzieliśmy się, iż większość obowiązków Brytyjczyka przejmie Flavio Briatore, który oficjalnie pełni rolę doradcy ekipy. Briatore w przeszłości był szefem zespołu z Enstone, ale odszedł w niesławie po crashgate z Singapuru w 2008 roku. Na Briatore został choćby wtedy nałożony zakaz pełnienia funkcji w Formule 1.
Briatore nie może oficjalnie pełnić roli w Alpine, nie posiadając na to specjalnej licencji – dlatego FIA postanowiła wyjaśnić jego rolę w ekipie.
Z oświadczenia opublikowanego przez FIA dowiadujemy się, iż Federacja za oficjalnego szefa zespołu na Imoli uznaje Dave Greenwooda – dyrektora wyścigowego, który pomiędzy sezonami 2014 i 2018 pełnił rolę inżyniera wyścigowego Kimiego Raikkonena w Ferrari. W 2025 roku dołączył on do Alpine z Hitecha czyli byłego zespołu Oakesa.
“Alpine wypełniło wszystkie wymagania dotyczące odejścia pana Oakesa i złożyło aktualizację swojego personelu. Uważamy, iż to do Alpine należy aktualizacja swojej struktury zarządzającej więc nie będziemy komentować statusu konkretnych osób, posiadających certyfikat rejestracji” – pisze FIA w oświadczeniu przesłanym planetf1.com.
Alpine może się cieszyć, iż uwagę mediów w ten weekend przykuje w ich zespole powrót Franco Colapinto, który po sześciu wyścigach zastąpi Jacka Doohana.
Harmonogram GP Emilii – Romanii znajdziecie tutaj.