Guanyu Zhou i Antonio Giovinazzi będą kierowcami rezerwowymi Ferrari w okresie 2025. Ekipa potwierdziła dziś zastępców Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclercka.
W ubiegłym sezonie kierowcą rezerwowym Ferrari był Oliver Bearman i jego pomoc była potrzebna już w drugim wyścigu sezonu. W Grand Prix Arabii Saudyjskiej zastąpił on Carlosa Sainza, który miał zapalenie wyrostka robaczkowego.
Bearman potem pojechał jeszcze dwa wyścigi w Haasie za Kevina Magnussena, a w tym roku będzie etatowym kierowcą amerykańskiego zespołu. W związku z tym Ferrari potrzebowało nowego rezerwowego.
Na swojej funkcji zostaje Antonio Giovinazzi – były kierowca Alfy Romeo w F1, a w tej chwili hypercara Ferrari w WEC. Włoch od lat jest związany z ekipą z Maranello.
Dla niektórych zaskoczeniem może być nazwisko drugiego kierowcy rezerwowego, Guanyu Zhou. Chińczyk stracił miejsce w Sauberze i nie ma programu na sezon 2025. Niegdyś był członkiem Akademii Ferrari i dlatego teraz wraca do zespołu. O takim rozwiązaniu plotkowało się już jakiś czas temu. Mówiło się jednak też, iż rezerwowym Ferrari może zostać Antonio Fuoco, ale zdecydowano się na innych kierowców.
Welcoming Zhou Guanyu back to the Ferrari family as he joins Antonio Giovinazzi as our official reserve driver! Zhou spent four years with the Scuderia Ferrari Driver Academy from 2015 to 2018, and will split reserve driver duties with Antonio for the 2025 season pic.twitter.com/54OLL5uJm7
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 5, 2025
„Wracam tam, gdzie to wszystko się zaczęło. Dziękuję Ferrari za wiarę we mnie. Nie mogę doczekać się startu nowego rozdziału razem!” – skomentował Guanyu Zhou.
Można podejrzewać, iż gdyby trzeba było zastąpić Charlesa Leclerca lub Lewisa Hamiltona, Ferrari postawi właśnie na Zhou, który ma na koncie 68 wyścigów w F1 i 16 punktów.