Emocjonujący finisz Porsche w Le Mans. Drugie miejsce w „generalce” i zwycięstwo w klasie LMGT3

5 godzin temu

Zespół Porsche Penske Motorsport zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans po niezwykle zaciętej walce. Jednocześnie zespół Manthey odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w klasie LMGT3, prowadząc Porsche 911 GT3 R do triumfu.

Walka w klasie Hypercar do ostatnich metrów

Na oczach 332 000 widzów rywalizacja w najwyższej klasie hipersamochodów była emocjonująca aż do samego końca. Fabryczne Porsche 963 z numerem 6, prowadzone przez Matta Campbella (Australia), Kévina Estre (Francja) i Laurensa Vanthoora (Belgia), zaprezentowało wyśmienitą formę. Mimo startu z końca stawki Hypercar, hybrydowy prototyp o mocy 511 kW (695 KM) już po dwóch godzinach znalazł się w czołówce. Po 387 okrążeniach załodze zabrakło zaledwie 14,084 sekundy do zwycięskiego Ferrari, co uniemożliwiło Porsche zdobycie 20. triumfu w klasyfikacji generalnej.

„Wycisnęliśmy z naszego Porsche numer 6 absolutne maksimum i z pewnością nie mamy powodów do wstydu. W nocy nikt nie spodziewał się, iż staniemy na podium. Możemy być z tego bardzo dumni” – podsumował Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport.

Pozostałe fabryczne Porsche 963 zajęły siódme (numer 5) i dziewiąte (numer 4) miejsce, a kliencki zespół Proton Competition (numer 99) ukończył wyścig na 14. pozycji w klasyfikacji generalnej.

Dominacja Manthey w klasie LMGT3

Zespół Manthey świętował drugie z rzędu zwycięstwo w Le Mans w klasie LMGT3. Porsche 911 GT3 R z numerem 92 w barwach Manthey 1st Phorm, prowadzone przez Richarda Lietza (Austria), Ryana Hardwicka (USA) i Riccardo Perę (Włochy), jako pierwsze przekroczyło linię mety. Był to szósty sukces w Le Mans dla Lietza.

Dzięki tej wygranej, Porsche umocniło swoją pozycję jako najbardziej utytułowanego producenta w historii wyścigu, z łączną liczbą 112 zwycięstw klasowych.

Inicjatywa „Racing for Charity”

Trzy fabryczne Porsche 963 pokonały łącznie 1159 okrążeń. W ramach inicjatywy „Racing for Charity”, Porsche przekazuje 500 euro za każde okrążenie na cele charytatywne. Cała kwota trafi do organizacji pomagających dzieciom: Interplast Germany e.V. oraz Kinderherzen retten e.V. Za to zaangażowanie firma, podobnie jak w 2023 roku, otrzymała nagrodę „Sustainability Award” od organizatora wyścigu.

Porsche z 2026 roku bez wsparcia dla nowego CarPlay

Jeśli artykuł Emocjonujący finisz Porsche w Le Mans. Drugie miejsce w „generalce” i zwycięstwo w klasie LMGT3 nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału