EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego

1 tydzień temu
Ogolna
Ogolna EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego
27.10.2025 08:06

EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego

EGBA po złożeniu ważnej deklaracji wprowadza najwyższe standardy przejrzystości, ochrony nieletnich i monitorowania marketingu influencerskiego w sektorze hazardowym w Europie.

redakcja
Udostępnij
Autor zdjęcia: EGBA

Zobowiązanie dotyczące odpowiedzialnego marketingu influencerskiego w grach hazardowych online zostało opracowane we współpracy z Europejskim Sojuszem Standardów Reklamy (EASA) i jest pierwszym tego typu projektem w europejskim sektorze hazardowym. Stanowi ono znaczący postęp w dążeniu do rozwoju marketingu internetowego, w szczególności trzeba podkreślić rosnące znaczenie influencerów w branży hazardowej.

Ważna kwestia

Opierając się na pionierskim Kodeksie Postępowania EGBA dotyczącym odpowiedzialnej reklamy w grach hazardowych online (Kodeks EGBA), zobowiązanie określa dodatkowe standardy dla wszystkich treści marketingowych influencerów tworzonych w imieniu członków EGBA. Zobowiązanie to dotyczy wszystkich form treści tworzonych przez influencerów, w tym transmisji na żywo, relacji, postów, filmów i wszelkich formatów treści cyfrowych.

Wymiar prawny odpowiedzialnego marketingu influencerskiego

W deklaracji zostały zawarte priorytety, mające na celu zapewnienie najwyższych standardów ochrony konsumentów:

Zaostrzone standardy reklamowe: Deklaracja wprowadza zasady i wytyczne dotyczące zwiększonej przejrzystości oraz mechanizmy kontroli wieku, aby uniemożliwić nieletnim dostęp do treści marketingowych influencerów w zakresie hazardu online. Opiera się ona na Kodeksie EGBA, który zabrania rozpowszechniania treści marketingowych związanych z hazardem, atrakcyjnych dla nieletnich, poprzez wprowadzenie wymagań moderacji treści i weryfikacji danych demograficznych odbiorców.

Kryteria wyboru influencerów: Członkowie EGBA zobowiązują się do współpracy wyłącznie z influencerami, którzy zostali sprawdzeni pod kątem odpowiedzialnego postępowania marketingowego i przestrzegają wszystkich obowiązujących standardów i przepisów reklamowych. Członkowie EGBA zachęcają do korzystania z programów szkoleniowych, aby zapewnić, iż influencerzy, z którymi współpracują, są na bieżąco z najnowszymi regulacjami i samoregulacjami w zakresie reklamy.

Niezależny monitoring i zgodność: Członkowie EGBA zobowiązują się do regularnego monitorowania treści marketingowych influencerów przez niezależne podmioty oraz do niezwłocznego usuwania wszelkich treści niezgodnych z deklaracją.



EASA hazard online influencerzy marketing internetowy
Udostępnij

redakcja

Więcej Ogolna

Ogolna

Poradnik Milionera i idea Odpowiedzialnej Gry. Totalizator Sportowy doradza, gdzie można zwrócić się o pomoc

Totalizator Sportowy jest instytucją, której zależy nie tylko na rentowności własnych przedsięwzięć, ale także na przyczynianiu się do poprawy sytuacji swoich graczy. Bartłomiej Najtkowski
Ogolna Promatic Games rozszerza swoją obecność w Czechach dzięki partnerstwu z Tokyo.cz redakcja
Bukmacherka BETFAN i Pudzian zapraszają do wspólnych emocji. W nowej kampanii brandowej pojawia się… guziec redakcja
Ogolna FEG rozszerza swoją działalność na Czarnogórę redakcja
Ogolna Podsumowanie działalności BetMGM w III kwartale 2025 roku i podniesienie prognoz na rok fiskalny 2025 redakcja
Idź do oryginalnego materiału