EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego
EGBA po złożeniu ważnej deklaracji wprowadza najwyższe standardy przejrzystości, ochrony nieletnich i monitorowania marketingu influencerskiego w sektorze hazardowym w Europie.
Zobowiązanie dotyczące odpowiedzialnego marketingu influencerskiego w grach hazardowych online zostało opracowane we współpracy z Europejskim Sojuszem Standardów Reklamy (EASA) i jest pierwszym tego typu projektem w europejskim sektorze hazardowym. Stanowi ono znaczący postęp w dążeniu do rozwoju marketingu internetowego, w szczególności trzeba podkreślić rosnące znaczenie influencerów w branży hazardowej.
Ważna kwestia
Opierając się na pionierskim Kodeksie Postępowania EGBA dotyczącym odpowiedzialnej reklamy w grach hazardowych online (Kodeks EGBA), zobowiązanie określa dodatkowe standardy dla wszystkich treści marketingowych influencerów tworzonych w imieniu członków EGBA. Zobowiązanie to dotyczy wszystkich form treści tworzonych przez influencerów, w tym transmisji na żywo, relacji, postów, filmów i wszelkich formatów treści cyfrowych.
Wymiar prawny odpowiedzialnego marketingu influencerskiego
W deklaracji zostały zawarte priorytety, mające na celu zapewnienie najwyższych standardów ochrony konsumentów:
Zaostrzone standardy reklamowe: Deklaracja wprowadza zasady i wytyczne dotyczące zwiększonej przejrzystości oraz mechanizmy kontroli wieku, aby uniemożliwić nieletnim dostęp do treści marketingowych influencerów w zakresie hazardu online. Opiera się ona na Kodeksie EGBA, który zabrania rozpowszechniania treści marketingowych związanych z hazardem, atrakcyjnych dla nieletnich, poprzez wprowadzenie wymagań moderacji treści i weryfikacji danych demograficznych odbiorców.
Kryteria wyboru influencerów: Członkowie EGBA zobowiązują się do współpracy wyłącznie z influencerami, którzy zostali sprawdzeni pod kątem odpowiedzialnego postępowania marketingowego i przestrzegają wszystkich obowiązujących standardów i przepisów reklamowych. Członkowie EGBA zachęcają do korzystania z programów szkoleniowych, aby zapewnić, iż influencerzy, z którymi współpracują, są na bieżąco z najnowszymi regulacjami i samoregulacjami w zakresie reklamy.
Niezależny monitoring i zgodność: Członkowie EGBA zobowiązują się do regularnego monitorowania treści marketingowych influencerów przez niezależne podmioty oraz do niezwłocznego usuwania wszelkich treści niezgodnych z deklaracją.
redakcja
Więcej Ogolna
Poradnik Milionera i idea Odpowiedzialnej Gry. Totalizator Sportowy doradza, gdzie można zwrócić się o pomoc
Totalizator Sportowy jest instytucją, której zależy nie tylko na rentowności własnych przedsięwzięć, ale także na przyczynianiu się do poprawy sytuacji swoich graczy. Bartłomiej Najtkowski

1 tydzień temu








