Duże i mocne silniki, pancerny napęd, świetny design – terenowy SUV ma wszystko, czego ci potrzeba

4 godzin temu

Do czego może doprowadzić ambicja, pasja i… bycie upartym? Ten SUV opowiada historię, która nadaje się na scenariusz całkiem niezłego filmu. To historia mężczyzny, któremu odebrano coś, co bardzo cenił i szanował. Mężczyzny, który stwierdził, iż nie zaakceptuje takiego stanu rzeczy i weźmie sprawy w swoje ręce. Efekty są zdumiewające – ten samochód to ciekawostka sam w sobie.

Terenowy SUV, który powstał z ambicji

Sir Jim Ratcliffe to jedna z najbogatszych osób w Wielkiej Brytanii. Biznesmen, inżynier chemii, założyciel oraz CEO grupy INEOS. To też wielki fan sportu. Poprzez swój ogromny majątek może realizować się w pasji do sportu w wyjątkowy sposób. W przeszłości kupował kluby piłkarskie w szwajcarskiej Lozannie i francuskiej Nicei. W 2024 sfinalizował zakup sporej części udziałów w Manchesterze United. Tworzył zespoły INEOS w różnych dziedzinach sportu – m.in. w żeglarstwie, czy kolarstwie. Team INEOS Grenadiers znajduje się w kolarskiej elicie i startuje w nim chociażby nasz Michał Kwiatkowski. Zespół ma na swoim koncie m.in. zwycięstwo w Tour de France w 2019 roku. Lista sportowych inwestycji jest tutaj przeogromna – są na niej jeszcze chociażby zespół Mercedesa w Formule 1, czy reprezentacja Nowej Zelandii w rugby. I to wciąż nie koniec…

fot. INEOS Automotive Media

Dlaczego w ogóle o tym wspominamy? Otóż Sir Jim Ratcliffe był wielkim fanem modelu Land Rover Defender. Kiedy w 2016 roku podjęto decyzję o zakończeniu jego produkcji, założyciel i CEO grupy INEOS interweniował. Chciał przejąć prawa i kontynuować produkcję modelu w takiej formie, w jakiej przez dziesiątki lat występował na rynku. Land Rover nie był tym jednak zainteresowany. Co więc zrobił Ratcliffe? Powołał do życia INEOS Automotive – markę, która miała stworzyć współczesną interpretację Land Rovera Defendera.

Efekt przerósł oczekiwania

Samochód otrzymał nazwę INEOS Grenadier od ulubionego pubu Ratcliffe’a. Potężny, terenowy SUV został zaprezentowany w 2020 roku, zaś jego produkcja ruszyła w roku 2022. INEOS nawiązał współpracę z popularnymi markami Mbtech, czy Magna Powertrain. Bardzo ważna była kooperacja z BMW, które dostarczyło silniki oraz skrzynie biegów. Mowa tutaj m.in. o 3-litrowych jednostkach o mocy 249, lub 285 koni mechanicznych. Grenadier miał oczywiście stały napęd na cztery koła. Wizualnie nawiązywał do Defendera – taki wszak był jego pierwotny zamysł.

fot. INEOS Automotive Media

Ile kosztuje dziś potężny, terenowy SUV będący odzwierciedleniem ambicji brytyjskiego biznesmena? Wszystko zależy oczywiście od określonej wersji, silnika itd., natomiast zgodnie z tym, co przedstawia oficjalny polski dealer marki, są to okolice 360 tysięcy złotych, lub więcej. To terenówka klasy premium – zadbana w każdym calu. To samochód, za którym ciągnie się niesamowita historia. A czy jest dziś atrakcyjną propozycją w kontekście ewentualnego zakupu? O tym musicie zdecydować samodzielnie.

Zdjęcia: INEOS Automotive Media

Idź do oryginalnego materiału