Droga ekspresowa S3. Jak nasuną przęsło nad cieśninę?

2 tygodni temu

Most, którym S3 pobiegnie nad cieśniną Dziwną w Wolinie, będzie mieć 1100 m długości całkowitej. W przypadku części najazdowej zaprojektowano osiem przęseł w formie stalowych dźwigarów. Na kolejnych 13 przęsłach przewidziano żelbetowe belki prefabrykowane. Właśnie zakończono prace związane z montażem w całość głównego, łukowego przęsła. Jak teraz wygląda? Zobaczcie nagranie:

Przęsło łukowe nowego mostu w #Wolinie na #S3 jest już zmontowane. W maju planowane jest nasunięcie przęsła nad cieśninę Dziwna z pomocą barek. Do tego czasu będą jeszcze prowadzone między innymi prace związane z pogłębieniem dna w rejonie podpór. pic.twitter.com/zUjXbKOJJb

— GDDKiA Szczecin (@GDDKiA_Szczecin) April 15, 2024

W maju planowane jest nasuwanie przęsła nad cieśninę. Będzie ono prowadzone z lądu i dzięki barek osadzone na podporach po zachodniej stronie Dziwny. W międzyczasie wykonywane ma być m.in. pogłębianie dna w rejonie filarów.

Odcinek drogi ekspresowej S3 Dargobądz–Troszyn gotowy powinien być w 2024 r.

Przeczytaj także: Droga S3 z tunelami. Trwa odliczanie. Kiedy otwarcie?

Idź do oryginalnego materiału