Nowy most powstał w pobliżu obiektu oddanego do użytku w 1966 r., będącego w złym stanie technicznym. Jego długość wynosi 100 m, a całego odcinka drogi krajowej nr 82, na którym toczą się roboty, to 455 m. Przeprawa jest szersza od starej, ma około 13 m (w tym jezdnię 7 m i ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach każdy 2,9 m). Most przystosowano do przenoszenia obciążeń do 50 ton, więc o 20 ton więcej niż stara przeprawa.
Ruch (obowiązuje wahadłowy) został już przełożony na nowy most, tym samym można było rozpocząć rozbiórkę dotychczasowego.
Poza tym wykonawca zajmie się jeszcze m.in.:
montażem ekranów akustycznych
robotami drogowymi na styku istniejącego i nowego przebiegu DK82
ułożeniem warstwy ścieralnej na dojazdach
dokończeniem ciągów pieszo-rowerowych
przebudową sieci energetycznej i teletechnicznej.
Wszystko ma być gotowe w sierpniu tego roku. Wartość kontraktu to 49,1 mln zł.