Czy rajdy samochodowe są popularne? Raport wszystko wyjaśnił

rallypl.com 23 godzin temu

Ringier Axel Springer Polska opracował w połowie roku 2024 raport pt. “Moce kibiców”. Dzięki tym badaniom możemy dowiedzieć się na którym miejscu plasują się rajdy samochodowe w rankingu popularności dyscyplin w Polsce.

Na podstawie próbki 999 kibiców został sporządzony ranking dyscyplin w Polsce, które są najbardziej popularne. Okazuje się, iż Formuła 1 zajmuje aż siódme miejsce w rankingu. Co piąty kibic (20%) w Polsce, ogląda zmagania w tzw. „królowej motorsportu”. To bardzo dobry wynik, szczególnie, iż F1 pokonała bardzo popularny Żużel. Właśnie Zużel uplasował się na 12 miejscu w rankingu dyscyplin. Na 17 miejscu znalazły się „Rajdy samochodowe (np. WRC czy Rajd Polski)”. 9% kibiców w Polsce kibicuje przy rajdach samochodowych. Na 33 pozycji znalazł się Drifting. Śledzi go 4% kibiców.

@World / Red Bull Content Pool

2% Respondentów, którzy wskazali rajdy samochodowe uważa, iż ten sport jest ich ulubionym. 29% ogląda i śledzi regularnie rajdy samochodowe. 57% kibuje od czasu do czasu (jak są ważne wydarzenia). 12% pytanych stwierdziła, iż kiedyś kibicowała, ale teraz już tego nie robi. Tak odpowiedziały 86 osoby, którym zostały zadane te pytania.

Raport wyraźnie ukazuje, iż F1 bardzo zyskało na popularności, mimo braku obecności polskich kierowców w tej dyscyplinie. Seria to zdobyła popularność poprzez serial, który jest dostępny na Netflixie pt. „Drive to Survive”. Dzięki tej pozycji F1 zyskała na popularności w całym świecie. Być może podobny serial oparty na serii WRC sprawiłby, iż rajdy samochodowe zyskałyby na popularności. Rajdy samochodowe szczyt popularności mają już za sobą. Przypadł on na lata 90 i początek XXI wieku, kiedy to w RSMP mogliśmy oglądać takich kierowców jak Janusz Kulig, Leszek Kuzaj i Krzysztof Hołowczyc. Przy trasach odcinków specjalnych gromadziły się setki tysięcy ludzi, a kierowcy rajdowi byli powszechnie znani.

Pełen raport możecie znaleźć TUTAJ!


Źródło: Ringier Axel Springer Polska

Idź do oryginalnego materiału