NFL i ESPN rozmawiali o nieruchomościach telewizyjnych ligi, a obie strony w końcu zawarły umowę.
Adam Marchand z Athletic Raporty oba strony doszło do umowy, która da ESPN dostęp do większości nieruchomości medialnych NFL w zamian za kapitał własny w firmie. Umowa obejmuje los sieci NFL i kanał RedZone, który będzie teraz kontrolowany przez byłych rywali telewizyjnych ligi.
ESPN i NFL stały się silniejszymi partnerami biznesowymi w ostatnich latach, w tym ESPN nadawanie pierwszego Super Bowl w 2027 r. Umowa potwierdza jedynie silne relacje między obiema stronami.
Oto najnowsze z oferty ESPN-NFL.
Podążaj za Jugo Mobile na WhatsApp
Wyjaśniono, iż NFL-Espn Media Rights
Andrew Marchand z Athletic donosi, iż ESPN i NFL zgodziły się na umowę „potencjalnie warte miliardy”, która połączy sieć NFL i Redzone z ESPN. Umowa pojawia się po czterech latach negocjacji, które spowodowały „skomplikowaną umowę”, która umożliwia dostęp ESPN do tych dwóch kanałów telewizyjnych.
ESPN otrzyma także siedem meczów NFL w okresie regularnym i fantastyczną branżę piłkarską NFL, wśród innych zasobów medialnych NFL w grze. Zbiega się to również z nową usługą ESPN bezpośrednio do konsumenta, która zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku, ponieważ liga prawdopodobnie będzie traktować sieć NFL, jakby traktowała sieć SEC.
Co się dzieje z NFL Redzone?
Jeśli chodzi o RedZone, który stał się niezwykle popularny wśród wzrostu piłki nożnej, ESPN prawdopodobnie udostępni ją na swoich nieruchomościach w zamian, NFL może osiągnąć do 10 procent kapitału ESPN i pozwolić lidze mniej skupić się na nieruchomościach telewizyjnych, a bardziej na samej lidze.
Myślę, iż RedZone prawie na pewno zostanie przedstawiony w taki sam sposób, jak teraz
Staje się kolejną dużą marchewką dla nowej aplikacji, a ESPN użyje jej w umowach o powozie z dystrybutorami.
Tymczasem NFL jest najbardziej programistycznym w rozrywce, a liga otrzymuje tak jak to
– Andrew Marchand (@andrewMarchand) 1 sierpnia 2025 r
Ze względu na charakter umowy będzie to wymagało zatwierdzenia regulacyjnego i może to potrwać do roku, zanim stanie się ono oficjalne. Dlatego umowa może być częścią sezonu NFL 2026-27, który kończy się zarówno ABC, jak i ESPN nadając Super Bowl.
Ponieważ umowa nie jest oficjalna, nie jest jasne, w jaki sposób wpływa to na talent do sieci NFL, który może pokryć się z talentami ESPN. Obie strony były w dużej mierze konkurentami w ciągu ostatnich dwóch dekad, przy czym każda strona zatrudniała wielu najlepszych osób z zewnątrz i analityków NFL.