Niewielkie zmiany w BoP na Fuji zastosowali organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata, ale z pewnością nie faworyzują one Ferrari.
FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.
Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.
Jakie współczynniki zastosowano przed zbliżającą się rywalizacją w Japonii?
Waga
W tym aspekcie w porównaniu z Austin nie zmieniło się nic. Drobne różnice występują w przypadku ubiegłorocznego wyścigu na Fuji.
Alpine | 1052 | 0 | 1042 |
Aston Martin | 1030 | 0 | |
BMW | 1056 | 0 | 1037 |
Cadillac | 1059 | 0 | 1036 |
Ferrari | 1069 | 0 | 1055 |
Peugeot | 1030 | 0 | 1030 |
Porsche | 1065 | 0 | 1049 |
Toyota | 1069 | 0 | 1070 |
Moc poniżej 250 km/h
W zakresie mocy poniżej 250 km/h największa zmiana nastąpiła w Alpine, którym dodano po 6KW. Ferrari bez zmian, podobnie jak Aston Martin i Peugeot. W innych autach kosmetyczne zmiany.
Alpine | 512 | +6 | 518 |
Aston Martin | 520 | 0 | |
BMW | 499 | +2 | 515 |
Cadillac | 510 | -1 | 520 |
Ferrari | 480 | 0 | 500 |
Peugeot | 520 | 0 | 513 |
Porsche | 490 | +2 | 512 |
Toyota | 483 | -1 | 493 |
Energia na stint
Niewielkie zmiany mamy również w energii na stint, gdzie wszystkie ekipy oprócz Peugeota coś zyskały – a najwięcej Toyota.
Alpine | 893 | +3 | 907 |
Aston Martin | 919 | +1 | |
BMW | 902 | +3 | 907 |
Cadillac | 903 | +1 | 909 |
Ferrari | 893 | +3 | 901 |
Peugeot | 895 | 0 | 903 |
Porsche | 904 | +3 | 908 |
Toyota | 905 | +4 | 908 |
Harmonogram 6h Fuji zobaczycie tutaj.