BoP na Fuji: Ferrari znów z najniższą mocą poniżej 250 km/h

3 godzin temu



Niewielkie zmiany w BoP na Fuji zastosowali organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata, ale z pewnością nie faworyzują one Ferrari.

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.

Jakie współczynniki zastosowano przed zbliżającą się rywalizacją w Japonii?

Waga

W tym aspekcie w porównaniu z Austin nie zmieniło się nic. Drobne różnice występują w przypadku ubiegłorocznego wyścigu na Fuji.

Fuji 2025Zmiana vs AustinFuji 2024
Alpine105201042
Aston Martin10300
BMW105601037
Cadillac105901036
Ferrari106901055
Peugeot103001030
Porsche106501049
Toyota106901070

Moc poniżej 250 km/h

W zakresie mocy poniżej 250 km/h największa zmiana nastąpiła w Alpine, którym dodano po 6KW. Ferrari bez zmian, podobnie jak Aston Martin i Peugeot. W innych autach kosmetyczne zmiany.

AutoFuji 2025Zmiana vs Austin 2025Fuji 2024
Alpine512+6518
Aston Martin5200
BMW499+2515
Cadillac510-1520
Ferrari4800500
Peugeot5200513
Porsche490+2512
Toyota483-1493

Energia na stint

Niewielkie zmiany mamy również w energii na stint, gdzie wszystkie ekipy oprócz Peugeota coś zyskały – a najwięcej Toyota.

Fuji 2025Zmiana vs Austin 2025Fuji 2024
Alpine893+3907
Aston Martin919+1
BMW902+3907
Cadillac903+1909
Ferrari893+3901
Peugeot8950903
Porsche904+3908
Toyota905+4908

Harmonogram 6h Fuji zobaczycie tutaj.



Idź do oryginalnego materiału