Już jutro rozpoczną się jazdy w ramach ostatniej rundy WEC 2024. Dokonano przed nią zmian w Balance of Performance.
FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.
Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji.
Jak to wygląda przed ostatnią rundą sezonu?
Jeżeli chodzi o wagę to tu aż 7 kilogramów dołożono liderom klasyfikacji producentów, Porsche, które będzie ważyło 1056. Cięższa będzie tylko Toyota, której jednak odjęcia 5 kg. Mniej ważyć będą również Ferrari i BMW.
Ferrari zyska aż 10 kilowatów mocy poniżej 250 km/h. Spore wzrosty również Najwięcej straci Cadillac. o ile chodzi o moc ponad 250 km/h to tu najwięcej straci Peugeot, a zyskają minimalnie jedynie Cadillac i Lamborghini.
Ferrari i Porsche będą jedynymi zespołami, które będą mogły użyć więcej energii w porównaniu z poprzednią rundą.