Rodzina motocykli enduro Barton Motors NXT series poszerza się o nowego zawodnika! Do salonów wjeżdża nowość, NXT 150, czyli złoty środek dla początkujących, młodych adeptów offroadu czy kobiet, seniorów chcących zrealizować swoje motocyklowe marzenia. Mocniejszy od motocykli kategorii 125, lżejszy od popularnych dwieście pięćdziesiątek. Dlaczego właśnie od tego modelu zacząć swoją przygodę z enduro?
Dla kogo Barton NXT 150?
Na to pytanie znajdzie się niezwykle dużo argumentów potwierdzających słuszność wyboru modelu Barton NXT 150 na początek przygody z offroadem. Motocykl ten jest gabarytowo idealnie dobrany do jeźdźca o wzroście od 140, do maksymalnie 170 cm, zatem dobrze będą się na nim czuły osoby w wieku już 10-15 lat, ale także dorosłe dziewczęta, które nie będą chciały walczyć z masą i mocą większej dwieście pięćdziesiątki.
Wertykalnie zamontowany silnik
Jednostka napędowa, jaką zamontowano w NXT 150 to ustawiony wertykalnie (jak w wyższych modelach NXT 250, NXT 250L, NXT 300), chłodzony powietrzem, czterosuwowy jednocylindrowiec o pojemności… a jakże 150 cm3. Silnik ten generuje moc 11,5 KM, którą uzyskuje już przy 8500 obr./min. Pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów i rozruch elektryczny oraz nożny to atuty tej bezawaryjnej jednostki.
Najważniejsza jest rama!
Bartona NXT 150 zbudowano na solidnej, stalowej, dwuelementowej ramie kołyskowej, podobnej konstrukcji do tych, które tworzą większe modele NXT. Do tego mocne półki przedniego zawieszenia, dużo bardziej wytrzymałe od tych z mniejszych pojemności modeli DB czy BTS, to kolejny atut za wyborem właśnie sto pięćdziesiątki.
Barton NXT 150 – zdjęcia
Tak wygląda trening offroadowy u najmłodszych na motocyklach z serii NXT:
Duże koła to połowa sukcesu…
Także większe, niż w modelu NXT 125, koła to również plus przemawiający za tym modelem. Przednie koło o średnicy 19, tylne 17 cali, pozwalają na płynną jazdę po nierównościach, zapewniają większą dzielność terenową i przyczepność do luźnego podłoża.
Nie zapominajmy o zawieszeniu…
NXT 150, jako motocykl, który jest w stanie unieść choćby osobę ważącą 75 kg, posiada regulowane tylne zawieszenie z możliwością ustawienia napięcia wstępnego sprężyny centralnego amortyzatora, które pozwoli dostosować działanie tego elementu do wagi jeźdźca.
I cena i gwarancja!
A największym, zdecydowanie, argumentem przemawiającym za zakupem Bartona NXT 150, jako pierwszego, lub jednego z pierwszych w życiu motocykli w pełni offroadowych, jest jego cena. Za kwotę 6 199 zł otrzymujemy solidny, bezawaryjny, wygodny i świetnie wyglądający motocykl idealny do treningu, podnoszenia offroadowych umiejętności, czy też po prostu czerpania przyjemności z jazdy w terenie. Nie zapominajmy też o tym, iż Barton daje na swój produkt roczną, fabryczną gwarancję, co nieczęsto zdarza się wśród topowych, niehomologowanych modeli największych motocyklowych marek…
Dane techniczne Barton NXT 150
Silnik
Pojemność 150 cm3
Maksymalna moc 8,5 kW / 8500 obr./min.
Taktowanie i cylindry: 4T, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Rozruch: elektryczny, nożny
Chłodzenie powietrzem
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa
Wymiary i waga
Długość 1850 mm
Wysokość 1130 mm
Szerokość 790 mm
Rozstaw osi 1260 mm
Waga 98 kg
Dopuszczalna ładowność 75 kg
Koła
Felga przednia stalowa 1.60-19
Opona przednia 70/100-19
Hamulec przedni tarczowy 230 mm
Felga tylna stalowa 1.85-16
Opona tylnia 80/100-16
Hamulec tylny tarczowy 190 mm
Parametry
Zbiornik paliwa 6,3 l
Gwarancja 1 rok