Aktywni sportowcy i bukmacherzy. Koszykarze są wyjątkiem
Od dwóch lat przepisy obowiązujące w NBA pozwalają koszykarzom reklamować zakłady bukmacherskie i inwestować w serwisach zakładów sportowych. Najgłośniejszy przypadek to kooperacja Nikoli Jokicia z marką Superbet.

Przełom pod tym względem dokonał się w okresie 2023/24, gdy za oceanem wprowadzono liberalną wersję przepisów uprawniających zawodników do promowania hazardu. Ta zasadnicza zmiana dała graczom z najlepszej koszykarskiej ligi świata sporo udogodnień:
– mogą uczestniczyć w promocji zakładów sportowych lub fantasy sports, która obejmuje ogólną promocję marki lub promocję zakładów na sporty inne niż NBA.
– mogą nabyć pasywne, niekontrolujące udziały w firmach z sektora zakładów sportowych lub fantasy, przy czym może to być mniej niż 1 procent udziałów w firmach oferujących zakłady NBA lub konkursy.
– połowa pieniędzy z zakładów NBA trafia do zawodników.
Angażowanie gwiazd
Rozwiązania zastosowane w NBA zasługują na uwagę, bo w zawodowym sporcie rzadko można spotkać się z tym, by aktywni zawodnicy podpisywali umowy z firmami bukmacherskimi. Tymczasem Giannis Antetokounmpo – podpisał umowę jako globalny ambasador Betano (online betting) już w 2023 roku. Zawodnik od lat związany z Milwaukee Bucks może pochwalić się tytułami MVP sezonu zasadniczego NBA (2019 oraz 2020), a także tytułem mistrzowskim zdobytym z tą drużyną w 2021 roku.
Od 2024 roku LeBron James współpracuje z firmą DraftKings w kampaniach reklamowych. W ramach tej współpracy słynny koszykarz ma promować tę markę i dzielić się swoimi przewidywaniami dotyczącymi futbolu amerykańskiego. Tristan Thompson, Kanadyjczyk znany z występów w Cleveland Cavaliers, podpisał w styczniu 2025 roku dwuletnią globalną umowę z Sportsbet.io – platformą bukmacherską działającą również w obszarze kryptowalut.
RAZEM JESTEŚMY SUPER! @SuperbetPL sponsorem @JeremySochan!
More coming soon pic.twitter.com/D58cisCvY6
Rynek wewnętrzny
Nikola Jokić współpracuje z rodzimym bukmacherem. Od września 2023 roku pełni rolę ambasadora marki Superbet na rynku serbskim. W ramach tej współpracy promuje wszystkie działania i inicjatywy CSR → odpowiedzialnego hazardu, które marka realizuje w Serbii. Warto podkreślić, iż umowa z Superbet obejmuje głównie rynek serbski, co niekoniecznie przekłada się na promocje w innych krajach czy w globalnych kampaniach.
Z kolei na polskim rynku do „rodziny” Superbet dołączy Jeremy Sochan. W przyszłym tygodniu poznamy szczegóły dotyczące tej współpracy reprezentanta Polski z bukmacherskim gigantem.

redakcja
Więcej Bukmacherka
Paweł Topolski: na początku chcieliśmy się wyróżnić i przeskoczyć „najnowszych” [WYWIAD]
Lebull dość mocno rozpoczął swoje działania na polskim rynku. Niedawno został sponsorem Piasta Gliwice, wyróżnia się ofertą, ma pomysł na komunikację i jest zadowolony z pierwszych efektów działań. – Chciałbym, żeby Lebull miał z czasem jak najwięcej opinii “tu wszystko jest” w kontekście takich technicznych standardów, ale też i promocji… Jakub Kłyszejko



