Polski Związek Motorowy powołał w październiku nową grupę roboczą, której celem jest opracowanie i wdrożenie zmian mających wyznaczyć przyszły kierunek rozwoju rajdów samochodowych w Polsce.

W skład zespołu weszli przedstawiciele środowiska rajdowego: Arkariusz Sąsara, Jarosław Noworól, Bartłomiej Urbański, Marek Kisiel, Krzysztof Maciejewski, Grzegorz Grzyb, Dominik Noworól, Grzegorz Wróbel, Michał Czapko, Maciej Stabrawa oraz Gabriel Borowy.
Nowo powołana grupa działa przy Głównej Komisji Sportu Samochodowego i ma za zadanie nie tylko wprowadzenie konkretnych usprawnień organizacyjnych, ale również opracowanie długofalowej strategii rozwoju polskich rajdów – od szczebla amatorskiego po mistrzostwa krajowe.
Jednym z pierwszych efektów prac zespołu jest wstępne zarysy kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2026. Sezon ma obejmować sześć rund rozgrywanych w miesiącach: kwiecień, maj, lipiec (dwie rundy), sierpień i wrzesień. Wszystkie rajdy będą odbywać się na nawierzchni asfaltowej. W przypadku trzech rund zaliczanych wyłącznie do cyklu RSMP długość odcinków specjalnych wyniesie maksymalnie 120 kilometrów, natomiast pozostałe imprezy zostaną zorganizowane zgodnie z regulaminami FIA ERC oraz FIA ERT.
Ważnym punktem działań grupy jest także uproszczenie procesu uzyskiwania licencji sportowej najniższego stopnia. Jak podkreślono, ma to być „najtańsza i najkrótsza forma uzyskania licencji i rejestracji samochodu jako przeznaczonego do sportu”, umożliwiająca starty w Mini Rajdach Okręgowych oraz innych zawodach amatorskich. Nowa licencja nie będzie automatycznie kwalifikować zawodników do klasy PRO (dawniej „gość”), co ma ułatwić rozwój kierowców amatorów oraz zachęcić do legalnych startów w imprezach sportowych.
Grupa robocza pracuje również nad ułatwieniem procedur badań kontrolnych przed zawodami, co ma usprawnić proces dopuszczania pojazdów do rywalizacji. W planach znajdują się także liczne zmiany regulaminowe dotyczące zawodów amatorskich, rajdów okręgowych i krajowych mistrzostw.
W komunikacie podkreślono, iż celem jest nie tylko usprawnienie przepisów, ale także promocja i rozwój atrakcyjności rajdów w Polsce, w tym ewentualny powrót rund szutrowych w kolejnych sezonach. Grupa zapowiada stały kontakt ze środowiskiem i otwartość na nowe pomysły oraz uwagi uczestników.
„Zależy nam, aby zmiany zostały wprowadzone możliwie najszybciej. Jesteśmy otwarci na Wasze pomysły i uwagi” – czytamy w komunikacie.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

















